Strategi for en "lekker by"
Prosjektet er nå godt etablert, både med styringsgruppe og prosjektgruppe. Næringsforeningen i Kristiansandsregionen er sterkt representert. Prosjektleder er Lukas Wedemeyer i Kristiansand kommune. Med på laget er UiA, NHO. Kompetansefondet, VAF, Hodejeger Åstveit, Agder Energi, NOV, Sørlandets sykehus og Cultiva.
Prosjektgruppen holder på å ta i mot tilbud på en strategi for profilering og synliggjøring av kompetanseregionen Kristiansand. Arbeidet er delt i tre faser, hvorav fase 1 og 2 er de som foreløpig skal ut på konkurranse. Fase 3 vil komme etter at fase 1 og 2 er gjennomført.
- Fase 1 - Kommunikasjonsstrategi: Strategisk posisjonering, profilering som kompetanseregion
- Fase 2 - Kommunikasjonstiltak: Forslag til tiltak med tidsplan og målingsmetoder (nullpunkt/effekt)
- Fase 3 - Kommunikasjonskonsept: Utvikling av idé/konsept, materiell for relevante kommunikasjonskanaler
Det ble avholdt et tilbudsseminar 13. mai. Avtaleinngåelse er satt til 16. juni. Det forventes oppstart for det operasjonelle arbeidet i løpet av høsten.
- Prosjektet er viktig for å styrke omdømmet som bo- og arbeidsregion, sier administrerende direktør Anita S. Dietrichson i Næringsforeningen. Alle de sju knutepunktkommunene har vedtatt en strategisk næringsplan hvor dette også ligger inne som er viktig mål.