Terje Jochumsen, driftssjef Gumpengruppen

Sponsing er viktig del av markedsstrategien

17.04.2015 | May B. Broughton
- Sponsing er en viktig del av en god markedsstrategi. Det er en del av verdiøkningen for bedriften.
Det sa driftssjef Terje Jochumsen i Gumpens Auto AS under fredagslunsjen i Generalboligen i Kristiansand. Over tretti personer møtte opp for å høre en energisk Jochumsen fortelle om hvordan de  får mest mulig ut av sine sponsorater.

Gumpens Auto AS bruker mye tid og penger på sponsorater innen kultur og idrett. For dem er det viktigste å få til et samarbeid hvor begge parter får noe ut av sponsoratet. De skiller derfor tydelig mellom sponsing og støtte. Det er også viktig å gjøre bruk av de mulighetene samarbeidet gir.

- For oss er det noen ting som er viktigere enn andre når vi inngår samarbeid rundt sponsing. Det er langsiktighet, sammenfallende verdier, lokal forankring og sist, men ikke minst, at det er en billig måte å nå kunder på, sier Jochumsen.

Det var viktig for Jochumsen å understreke at alle som ba om møte får det. Så det blir opptil hver enkelt sponsor å komme med best mulig forberedt.

Det vil bli mer om sponsing på www.kildenkonferansen.no 27.-28.04.15
facebook