Medlemsnytt

Kostnadskontroll på bedriftens telefoni

06.03.2015 | Anne Marit Thomassen
-Bedriftsportalen Phonerokunder får tilgang til gir full oversikt over alle fakturaer, produkter og tjenester, kostnadsutvikling og totalforbruk på de ansattes datapakker, sier Jardar Føreland Pedersen, produktsjef hos Phonero.
artikkelen fortsetter under annonsen
Kunstsilo
Phonero som er en av Næringsforeningens viktige samarbeidspartnere hadde denne fredagen foredrag på fredagslunsjen. 20 fremmøtte fra regionens bedrifter fikk klarhet i hvordan Phonerokunder enkelt kan holde kostnadskontroll på bedriftens mobilbruk. I tillegg gjør Phonero innrapporteringen på skatt og lønn enklere gjennom egen modul i bedriftsportalen.

– Dagens mobilbruk har en flat utvikling på telefoni og sms, folk kommuniserer i større grad på sosiale medier i stedet for sms og telefon. Det har vært en eksplosiv vekst i bruken av data som har økt mellom 90-100 % pr bruker de siste årene , sier Jardar Føreland Pedersen.

– Hastighet og kvalitet på nedlasting gjør at  Youtube, Netflix og musikkstreaming er mye brukt, sier Føreland Pedersen.

Innholdstjenester på mobil, dvs kjøp av varer og tjenester som parkering, billetter, musikkabonnement betalt med mobil er ofte en utfordring for bedriften å holde kontroll på. Phoneros bedriftsportal med modulen for skatt og lønn åpner muligheter som forenkler hverdagen både for lønningskontoret og for den ansatte selv.

– De ansatte får en tekstmelding som enkelt gir dem mulighet til å rapportere til lønningskontoret hvilke innholdstjenester som er privat og hvilke som er jobbrelatert. Lønningskontoret kan deretter enkelt kjøre rapporten ut i excel og legge dette inn i lønnssystemet for å foreta lønnstrekk på privat bruk, sier Føreland Pedersen.
facebook