Medlemsnytt
Stolt leder av kundeservice hos Broadnet, Espen Austenå Nilsen.

Best på kundeservice

25.05.2016 | May Baagøe Broughton
Broadnet i Kristiansand er tildelt prisen "Norges beste kundesenter 2016" i kategorien bredbåndleverandører.
artikkelen fortsetter under annonsen
Kunstsilo
Leder for kundeservice, Espen Austenå Nilsen, er svært fornøyd med prisen, men lover kundene at dette ikke skal bli en hvilepute fremover.

-Vi må nå jobbe hardt for å bli enda bedre på service og vi sikter mot å vinne prisen i 2017 også. Bredbånd og fiber har blitt like viktig som strøm og vann i dagens samfunn, og derfor er det viktig at våre kunder har den aller beste kundeservicen i ryggen til enhver tid.

Kandidatene undersøkes og evalueres ved hjelp av såkalt “secret shopping”. De deltakende kundesentrene blir kontrollert og målt uten at man selv har kjennskap til det. Deretter blir kandidatene vurdert etter en rekke kriterier; velkomst, ventetid, kundebehandlerens løsning og totalinntrykk. Hvert spørsmål får en poengscore, og det hele oppsummeres i en prosentbasert totalscore.

Ifølge Austenå Nilsen  er  «Best i test» er den eneste testen av utvalgte kundesentre i Norge der det kåres en vinner uavhengig av klasse. Undersøkelsen gjennomføres hvert år av analyseselskapet SeeYou. Prisen ble utdelt for første gang i 2006.

I 2015 samlet Broadnet sitt kundeservicesenter for bedrift og privat i en divisjon. Arbeidet ble ledet av Nina Vesterby, daglig leder i HomeNet.

– Ønsket var å heve intern kompetanse og utnytte våre ressurser på en bedre måte. Prisen for Norges beste kundesenter viser at dette har fungert og at hardt målrettet arbeid lønner seg. Kundesenteret i Kristiansand yter service for både kunder for Broadnet og HomeNet som er satsing mot privatmarkedet, kommenterer Vesterby.

Nina gleder seg over topplassering, og det faktum at HomeNet ligger hele 7 % poeng over bransjesnittet.

– Det viser at våre gode resultater fra fjorårets EPSI-undersøkelse holder fast og at våre medarbeidere gjør en solid innsats i å strekke seg lenger, og yte topp service, avslutter Vestby.

 
facebook