Medlemsnytt
Daglig leder hos Webstep Kristiansand, Fredrik Melby.

Vokser i et tøft marked

01.03.2016 | May Baagøe Broughton
I løpet av to år har Webstep Kristiansand økt arbeidsstokken fra en til åtte personer, og vokser mer enn markedet ellers.
artikkelen fortsetter under annonsen
Kunstsilo
Kristiansandskontoret til firmaet Webstep leverer IT-løsninger innen arkitektur, integrasjon og utvikling til både privat og offentlig sektor, og ble startet opp av Fredrik Melby i februar 2014. Websteps konsernkontor ligger i Oslo og de har fem avdelinger i Norge og to i Sverige.

I starten var Melby den eneste ansatte på Kristiansandskontoret. Men ved iherdig innsats og standhaftighet klarte han å bygge opp en oppdragsmengde som førte til at han måtte ansette flere mennesker.

- De første ansatte begynte i august 2014 og gikk rett ut i oppdrag. Vi ansatte også to personer til i oktober, som fikk oppdrag umiddelbart. Vi har ansatt ytterligere tre personer til i løpet av 2015, sistemann i desember, forteller Melby.

 Rekrutterte kvinne i mannsdominert bransje

Firmaet teller nå totalt åtte ansatte, og  Melby er spesielt fornøyd med å ha fått med seg en kvinne i teamet, Kira Greibrokk .

 

[caption id="attachment_5335" align="alignleft" width="400"]Kira Greibrokk, eneste kvinne hos Webstep Kristiansand. Kira Greibrokk, eneste kvinne hos Webstep Kristiansand.[/caption]

-Det er ikke mange damer som jobber i vår bransje og jeg er veldig fornøyd med å få Kira med på laget. Hun er en utrolig dyktig ansatt som er veldig godt likt ute hos kundene, understreker Melby.

Han forklarer at  Webstep er svært opptatte av måten de behandler de ansatte på.

- Mye av grunnen til at jeg ble trigget av Webstep, er måten de behandler de ansatte på. Webstep har vunnet GreatPlaceToWork tre år og er rause med de ansatte. De legger opp til turer, sammenkomster og har også familien og familieliv i fokus.

Målrettet oppfølging av kunder

Melby mener økningen i antall ansatte og oppdragsmengde har kommet gjennom strukturert salgsarbeid og kvalitetsbevisste konsulenter.

- Vi følger kundene tett opp gjennom faste frekvenser og har fått en god relasjon til mange kunder, samtidig som konsulentene leverer godt hos kundene.

Webstep har en rammeavtale med OFA (offentlig felles tjenesteinnkjøp i Agder) og med Skatteetaten, i tillegg har de levert løsninger til flere av de store bedriftene i regionen som NOV, MHWirth, Agder Energi, Infocare og flere andre.

Når Melby får spørsmål om 2016 svarer han følgende:

-  Vi har levert akkumulert overskudd fra oppstart i 2014 og hadde en god start på 2016, med januar som nest beste måned totalt sett. Samtidig ser vi også utfordringer i markedet fremover, mange arbeidsledige og mye kompetent arbeidskraft tilgjengelig.

Fakta om Great Place to work:

Hvert år måler Great Place to Work® over 6000 virksomheter og samler tilbakemeldinger fra over 12 millioner medarbeidere verden over. Dette danner grunnlaget for de årlige rangeringer av de beste arbeidsplassene i hvert av de nesten 50 landene vi har kontor. I 2015 har tilbakemeldingene fra over 25.000 medarbeidere fordelt på 176 virksomheter i Norge blitt lagt til grunn for kåringen av Norges Beste Arbeidsplasser 2015. (Kilde: greatplacetowork.no)
facebook

Relaterte saker