Medlemsnytt
F.v Salgsrep.Vidar Gran og salgssjef Geir Nordahl i produkter fra OR.

Nytt merke som skapt for norske forhold

22.09.2015 | Scan Trade
Scan Trade AS i Vennesla tar over Outdoor Research i Norge som følge av at Scott Sports har kjøpt opp merkevaren.
artikkelen fortsetter under annonsen
Kunstsilo
Scan Trade har Scott gjennom datterselskapet Ramo, og det er årsaken til at Vennesla-bedriften nå får ansvaret for Outdoor Research (OR) i Norge.

- Jeg tror dette vil komme de norske sportsforhandlerne til gode samtidig som  (Outdoor Research) OR vil bli en mer etablert og kjent merkevare i det norske markedet, sier salgsdirektør for OR i Europa, Maurice Brenninkmeijer. Han ser frem til å samarbeide med Vennesla-bedriften.

Outdoor Research er et nytt merke i Norge som har en rekke produkter rettet mot blant annet friluftsliv, jakt og fiske.

– Vi har et håp om å kunne selge for fem millioner i løpet av den nærmeste perioden. Det er et nytt område for oss med outdoor, men vi kommer også til å overta ansvaret for Scott tekstiler (alpint/outdoor) i Scan Trade, sier Konsernsjef i Scan Trade, Terje Normann Johanssen.

Fram til nå har det vært Vertikal AS som har hatt ansvaret for Outdoor Research. Scan Trade får ansvaret for merkevaren fra våren 2016, noe som betyr at innsalget allerede er startet hos Sørlandsbedriften.

– Det føles riktig at Scan Trade nå får realisert merkevaren i det norske markedet ettersom Scott har kjøpt OR, sier salgsdirektør for OR i Europa, Maurice Brenninkmeijer.

Brenninkmeijer sier videre at OR er svært godt fornøyd med at Scan Trade med sitt profesjonelle team og infrastruktur tar over ansvaret for merkevaren.

Image-endring
Produktutviklingen vil fortsatt skje ved Outdoor Researchs hovedkvarter i Seatlle i USA, og ORs Europa-team vil nå jobbe under Scott Sports i Sveits.

 
facebook