– Kristiansand må være modigere
–Vær modige, for f.., sier markedsføringsguru og byråsjef på Nord Core, Janne Björge.
Svensken, med opphav i Bergen, er som en Kristiansandsvenn å regne. Han kjenner regionen godt, og mener vi har godt av å være enda mer modige i markedsføringen av landsdelen.
Temaet modighet gikk igjen også hos de andre gjestene. Mira Svartnes Thorsen mener modige valg i eiendomsselskapet Solon er avgjørende for nysatsingen på det gamle fylkeshuset i byen, og kulturens betydning i byutvikling.
Tøffe tider i bygg- og anleggsbransjen krever modige ledere, noe leder for Håndverkerforeningen i Lillesand, Jonas Gjerrestad, kan rapportere om:
–Jeg tror vi fikk en forsinkelse, der folk oppdaget de ikke hadde penger for sent, og nå begynner å kjenne på en forsiktig optimisme igjen.
Her kan du lytte til episoden på Spotify.
For Natia Kurua, innehaver av Gvino i Kanalbyen, krevde det også mot å satse utelukkende på georgisk vin.
–Det er en bransje med store svingninger hvor tålmodighet lønner seg. Men jeg tror Kristiansand har stort potensial som helårsdestinasjon.
For Espen Børufsen i IK Start, er det deilig å kjenne på følelsen i byen etter opprykket til Eliteserien.
–Fotball favner bredt, og det er ikke bare kampene. Det er oppbyggingen mellom kampene med hele samfunnet og næringslivet på lag som er med på å samle oss.