Kåret til Årets byrå for andre gang på rad

Markedsføringsbyrået Synlighet er kåret til Årets byrå for andre gang på rad. Selskapet er Årets content- og performancebyrå. De deler seieren med Schibsted Partnerstudio.
 Øystein Opperud, Lars Johanson, Arnulf Røkke & Oda Vedlog Kveen. Foto: Eivor Eriksen/Kampanje
Øystein Opperud, Lars Johanson, Arnulf Røkke & Oda Vedlog Kveen. Foto: Eivor Eriksen/Kampanje

Under årets Byråprofil-kåring på Hotel Continental delte de den gjeve førsteplassen med Schibsted Partnerstudio, etter at begge byråene oppnådde lik poengsum.

Det ble en spennende avslutning da Årets content- og performancebyrå skulle kåres under Kampanjes Byrådag 14. november. Prisutdelingen er basert på den omfattende Byråprofil-undersøkelsen, som i år ble gjennomført for 36. gang av Kantar i samarbeid med Kampanje.

Undersøkelsen regnes som en av de viktigste i bransjen, da formålet er å måle byråenes profil og omdømme blant Norges største annonsører.

I årets kåring har 697 respondenter vurdert 66 utvalgte byråer på tvers av seks kategorier, opplyser byrået i en pressemelding etter prisutdelingen.

Administrerende direktør i Synlighet, Arnulf Røkke, var strålende fornøyd med seieren, selv om den måtte deles.

- Det er på ingen måte et skår i gleden. Vi er kjempehappy. Vi har jobbet knallhardt det siste året og er tilbake her, sa Røkke fra scenen.

Han understreket viktigheten av kåringen som en intern motivasjon og en ekstern bekreftelse:

- Det betyr først og fremst en bekreftelse om vi gjør noe rett. Det er en anerkjennelse internt og en stolthet knyttet til dette.

Også daglig leder i Schibsted Partnerstudio, Ellen Cabrinetti Meum, uttrykte glede over å dele seieren:

- Det er veldig greit å dele førsteplassen med Synlighet. Vi er veldig glad for å være på førsteplass.

Ifølge direktør for marketing og innovasjon i Kantar Media, Ingvar Sandvik, er en delt seier svært uvanlig. Det er hele ti år siden sist to byråer delte en førsteplass i Byråprofil.