Kåret til Årets byrå for andre gang på rad
Under årets Byråprofil-kåring på Hotel Continental delte de den gjeve førsteplassen med Schibsted Partnerstudio, etter at begge byråene oppnådde lik poengsum.
Det ble en spennende avslutning da Årets content- og performancebyrå skulle kåres under Kampanjes Byrådag 14. november. Prisutdelingen er basert på den omfattende Byråprofil-undersøkelsen, som i år ble gjennomført for 36. gang av Kantar i samarbeid med Kampanje.
Undersøkelsen regnes som en av de viktigste i bransjen, da formålet er å måle byråenes profil og omdømme blant Norges største annonsører.
I årets kåring har 697 respondenter vurdert 66 utvalgte byråer på tvers av seks kategorier, opplyser byrået i en pressemelding etter prisutdelingen.
Administrerende direktør i Synlighet, Arnulf Røkke, var strålende fornøyd med seieren, selv om den måtte deles.
- Det er på ingen måte et skår i gleden. Vi er kjempehappy. Vi har jobbet knallhardt det siste året og er tilbake her, sa Røkke fra scenen.
Han understreket viktigheten av kåringen som en intern motivasjon og en ekstern bekreftelse:
- Det betyr først og fremst en bekreftelse om vi gjør noe rett. Det er en anerkjennelse internt og en stolthet knyttet til dette.
Også daglig leder i Schibsted Partnerstudio, Ellen Cabrinetti Meum, uttrykte glede over å dele seieren:
- Det er veldig greit å dele førsteplassen med Synlighet. Vi er veldig glad for å være på førsteplass.
Ifølge direktør for marketing og innovasjon i Kantar Media, Ingvar Sandvik, er en delt seier svært uvanlig. Det er hele ti år siden sist to byråer delte en førsteplass i Byråprofil.