Medlemsnytt
Jeanette Tharaldsen i Generator Performance AS er glad for muligheten hun har fått.

Med fokus på det digitale

22.01.2018 | May Baagøe Broughton
Generator Performance AS med Jeanette Tharaldsen i spissen skal ta markedsandeler i det digitale markedet.
artikkelen fortsetter under annonsen
Aksell
- Vi ønsker å bli det ledende miljøet på Sørlandet med riktig og spisset fokus på digital målrettet markedsføring, sier digital markedsfører i Generator Performance AS, Jeanette Tharaldsen.

Tharaldsen er første ansatte  i Generator Performance AS, men i ryggen har hun tre andre eiere som sitter i kontorfellesskapet i Markensgate 30. Det er Erik Berhus i ZOOK AS, Erlend Mosland i Atami AS og , Mohammed Rehan Anwar i Optiflow AS. Tharaldsen har også en eierandel i firmaet.

Historien bak firmaet


Generator Performance har sitt utspring i kontorfellskapet i Markensgate 30. Firmaene i fellesskapet jobber alle innenfor ulike områder på digitale flater. Fra design og webutvikling til analyser.

- Det oppstod synergier mellom de ulike firmaene og på den måten har vi blitt komplementære slik at vi nå kan tilby programmering, design, webutvikling og applikasjonsutvikling på tvers, sier Erik Berhus i ZOOK AS.

Gjennom egne prosjekter så de en stadig etterspørsel etter digital markedsføring, og at de kunne tilby en felles satsing, og hentet inn Tharaldsen i et engasjement.

- Mitt inntrykk er at flere byråer i Kristiansand utvider avdelingen sin som kan tilby medieplanlegging og digital markedsføring da jeg har blitt kontaktet av flere den siste tiden. Utdannelsen og erfaringen jeg har blir stadig mer etterspurt, sier Tharaldsen.

Hun har tatt en bachelor i markedsføringsledelse på BI og ett år med digital markedsføring på Ecademy (nå kalt Norges Yrkesakademi) og er også Google-sertifisert.

- Samtidig som jeg tok utdannelsen min hadde jeg et firma, og det gjorde sitt til at jeg fikk kompetanse og erfaring samtidig som jeg gikk på skole, og det gav meg et veldig fortrinn, uttaler Tharaldsen.

Mye å hente på digital markedsføring


Ifølge Tharaldsen brukte norske bedrifter i 2017 over 500 millioner kroner på digital markedsføring, og det markedet vil de ha en del av. Det er viktig for dem å oppdatere seg på siste nytt om hvordan teknologi og trender utvikler seg.

- Det går så fort og dette vil være en av våre styrker, å kjenne til siste nytt, sier Tharaldsen.

Firmaet startet opp sommeren 2017, men satsingen er fra januar 2018, og de nærmer seg allerede fulle ordrebøker for 2018. De ønsker ikke å utlevere noen tall, men ser grunnlaget for å vokse med flere ansatte i 2018.
facebook