Markedsføring er en jungel av muligheter – men også av lover og regler. Hvordan navigerer man riktig i en hverdag der data, samtykke, påvirkning og etiske hensyn spiller stadig større rolle? På dette arrangementet får du både en teoretisk gjennomgang av regelverket ved ekspert på digital markedsføring og compliance samt konkrete caser fra lokale bedrifter med nasjonale merkevarer som jobber med utfordringene i praksis.
For, hvordan skal en stakkars markedsfører planlegge for lovlig og effektiv kommunikasjon?
Foredragsholdere og caser
Hennig-Olsen Is: Markedsdirektør Marianne Høy Erikstad
Marianne forteller om hvordan de har forholdt seg til den nye reguleringen som gjelder markedsføring mot barn og unge. Marianne har vært sterkt aktiv i temaet og har fersk kunnskap om hvordan reguleringen har utartet seg i praksis hos Hennig-Olsen Is.
Synlighet: Fagleder for digital kundeopplevelse
Jørgen Brunborg-Næss har over 20 års erfaring med performance marketing og webanalyse. Han kaller seg selv en økonom av utdanning og datanerd av legning, som trives best i grensesnittene mellom felter, slik som markedsføring, teknologi og juss. Han skal ta oss gjennom det juridiske rammeverket rundt personopplysninger, sporing på nett og direkte markedsføring.
Dignity Collective: CEO, David Reme
Dignity Collective jobber tett på influensere og merkevarer, og ser daglig hvordan grensene for egenreklame utfordrer både kreativitet, transparens og etterlevelse av markedsføringsloven.
Checkin: CMO, Camilla Reinhardsen
Som en av de ledende plattformer for arrangementer og billettsalg, håndterer Checkin store mengder deltakerdata og kommunikasjon på vegne av arrangører over hele landet. Checkin forteller om hvordan de jobber for å balansere effektiv og datadrevet markedsføring med krav til samtykke, transparens og ansvarlig bruk av kundedata.
Samarbeid
Foredragsholdere
David Reme
Jørgen Brunborg-Næss
Marianne Høy Erikstad