Stormberg til topps i kåring
Til sammen har 11.600 forbrukere vært med på å vurdere 265 norske merkevarer med tanke på deres arbeid for å nå FNs bærekraftsmål. Uavhengig av bransje kom Stormberg på en sjette plass.
- Bærekraft er en av våre viktigste verdier, og det er noe vi jobber med hver dag. Vi har ført klimasporsanlyser for alle våre produkter i mer enn 13 år, og jobber hele tiden med å redusere utslipp og se etter forbedringer. Det handler om alt fra å redusere matsvinn i lunsjen til å øke andelen med resirkulerte materialer i våre produkter. Dersom vi alle gjør litt kan vi få til mye sammen, sier Nilsen.
Tidligere i år ble turtøyprodusenten fra Sørlandet også kåret til Norges fremste på sosiale innovasjoner.
- I innovasjonsåret 2021 har en rekke virksomheter flyttet sine ressurser og innovasjoner over til panikkinnovasjoner for å overleve. Når Stormberg ikke har noen vesentlige endringer i opplevd innovasjonsevne, relativ attraktivitet, og kundelojalitet fra året før, tyder dette på en kraftig forretningsmodell med fokus hvor det skal være: hos kundene, sa Tor W. Andreassen, Professor ved Norges handelshøyskole da han delte ut prisen.
Han har tidligere sagt dette om Stormberg:
- Stormberg har jeg, som konsument og forsker, alltid beundret for deres sosiale og samfunnsmessige engasjement. Det spesielle med Stormberg er at de i tillegg til å være kommersielt innovative også oppleves som «en god nabo» gjennom sine miljø og samfunnsmessige innovasjoner. I dagens markeder er dette noe som vil bli tillagt økt betydning og gjør at Stormberg oppleves som attraktive i markedet.
Om Sustainable Brand Index
Les mer her!