Festivalsjef i Palmesus, Leif Fosselie, og markedssjef Ketil Børstein Stensrud mottar prisen under Markedsføringsforeningens julefrokost på Q42.

Palmesus er Årets markedsfører 2016

08.12.2016 | Ingrid Michalsen
Vinneren ble utropt under den tradisjonelle julefrokosten til Markedsføringsforeningen, som i år ble holdt på Q42.
artikkelen fortsetter under annonsen
Kunstsilo
Det er andre gangen Palmesus vinner prisen Årets Markedsfører i Vest-Agder, sist gang er kun to år siden, i 2014.

- Dette var overraskende, men veldig hyggelig. Vi er stolte over det vi har fått til, sier Leif Fosselie, festivalsjef i Palmesus, da han mottok prisen på scenen under årets julefrokost i Markedsføringsforeningen.

Palmesus danket ut Strai kjøkken og Kanalbyen, som var de to andre juryen hadde plukket ut til finalen. Det er faktisk fjerde gangen Palmesus var nominert til prisen Årets markedsfører i Vest-Agder.

- " I samarbeid med lokale aktører er festivalen nyskapende i sitt fokus på egenutvikling av løsninger på mobile flater for dreining av egen kundemasse til egen-eide kanaler. Med løpende utvikling av egen verdikjede, som Palmesus hotell og Palmesus togvogn, tas det også i større grad kontroll over kvalitetsparametere knyttet til kundens totalopplevelse", skriver juryen i sin begrunnelse.

- "Palmesus befester sin posisjon på dette særegne bransjekartet, både nasjonalt og internasjonalt, og lykkes så til de grader med å leve opp sitt løfte om å være Skandinavias største strandfest. Med 30.000 besøkende, hvorav 80 prosent er tilreisende, gir dette betydelige ringvirkninger for lokalt arbeidsliv - og næringsliv", oppsummerte juryen videre.
Juryleder for årets pris, Aleksander Lien, fortalte til Kristiansand Avis at det var en lang og vanskelig jobb å komme frem til de tre finalistene.


- Vi startet med 30 kandidater og jobbet oss ned til seks, som så fikk presentere seg for juryen, forteller han.
facebook

Relaterte saker