De er "Årets markedsfører"
Kvadraturforeningen ble kåret til "Årets markedsfører", i konkurranse med Dyreparken, Twentyfour og Ekstralys.
Leder i Markedsføringsforeningen i Kristiansand og juryleder for kåringen, Ida Rosåsen, forteller at det er den helhetlige markedsføringsstrategien som vurderes når vinneren skal kåres.
- Vi vurderer hvordan bedriftene har jobbet for å oppnå målene sine i henhold til gitte kriterier.
Kriteriene er følgende:
Innsikt – Hva vet de om målgruppene og markedet sitt, og hvilke mål har de hatt
Strategi – Hvilke grep tok de for å nå målene
Effekt – Hvilke resultater oppnådde de
Juryens begrunnelse for årets vinner var:
"Årets Markedsfører 2020 har kommunisert tydelig, trygt og sjarmerende i en svært krevende periode. Gjennom kampanjer og markedsaktiviteter har de bidratt til samhold og engasjement i det som for mange har vært et kriseår. Både i bybildet og på sosiale medier har vinneren gjort seg særlig bemerket med nytenkende og kreative budskap og eventer som har nådd sitt publikum.
Juryen har også latt seg imponere over vinnerens evne til å være godt synlig på tross av begrensede budsjetter og få ansatte. Og ikke minst over den samlende kraften foreningen har vært for sine medlemmer i et år hvor dette har vært viktigere enn noen gang.
Årets markedsfører 2020 er: Kvadraturforeningen!"
Hederspris til Dyreparken
Under arrangementet ble det også delt ut en hederspris. Denne gikk til Dyreparken, og juryens begrunnelse var følgende:
"Markedsføringsforeningens Hederspris 2020 går ikke til en person, men til en merkevare. Når det er sagt, så representerer denne merkevaren utrolig mye. Den er et stort konsern, en destinasjon, en attraksjon og ikke minst en del av sørlendingers identitet.
At vinneren er 100 prosent profesjonelle i alt de gjør innen markedsføring, er det ingen tvil om. At de også er innovative, kreative og enormt ambisiøse er også hevet over enhver tvil. Selskapet er rett og slett i verdensklasse innen sin kategori.
Vinneren er dessuten en drivkraft for å initiere spennende samarbeidsprosjekter, og de deler åpent og villig sin kunnskap og erfaringer med andre. De er langt fremme på bærekraft og Corporate Social Responsibility, og de har gjort en helt formidabel innsats for å tilpasse organisasjonen, tilbudene og markedsføringen i henhold til stadig endrede retningslinjer under pandemien.
Hedersprisen 2020 er vel fortjent, og går selvfølgelig til Dyreparken!"
Årets jury har bestått av:
- Ida Rosåsen, leder Markedsføringsforeningen
- Nina Moland Andersen, Color Line
- Joakim Coward-Hanssen, NOSLEEPTILBROOKLYN
- Merete Willumsen Haugå, Hennig-Olsen Is
- Vibeke Holm Ruud, Aquarama
- Tini Flaat, T. Lynn
- Jan Rune Eriksen, Cemo
- Renate Hartvigsen, Renates Dagspa