Medlemsnytt
Fra venstre: Natalia Karageboen og Juliane Grytten fra Klinikk Matis.

Vinner pris for "årets merchandising"

26.01.2021 | Lotte Blom van der Male
- Hvert år har Sørlandssenteret en prisutdeling i forskjellige kategorier, og i år var vi så heldige at vi vant «årets merchandising», forteller Juliane Grytten, daglig leder av Klinikk Matis.
Prisen for "Årets Merchandising" er en pris som de andre butikkene på senteret stemmer frem.

- Det gjør dette ekstra spesielt, da det viser at våre naboer ser hva vi har gjort for å forbedre salongen, forteller Grytten.

Fortell litt om prisen – hva skal til for å få den?

- Prisen er altså stemt frem av butikkene på Sørlandssenteret, og enkelt fortalt handler det om hvordan butikken ser ut. Er butikken; ren, ryddig, moderne, oversiktlig, innbydende og er det god produktplassering? Vi pusset opp i begynnelsen av november, dette er noe som var planlagt en stund da vi alle var enige om at butikken trengte en piff etter syv år, men at det skulle blitt tatt så godt imot at vi ble nominert til denne prisen var en velkommen overraskelse, forteller Juliane Grytten.

På prisen står det innskrevet at: «Klinikk Matis har utmerket seg på: Stilrent uttrykk med oppdatert og moderne fargevalg, lun og avslappende atmosfære, oversiktlig, god produktplassering med fokus på merkevarer, rent og ryddig.»

Hun forklarer at Sørlandssenteret hvert år avholder et julebord der alle ansatte på senteret er invitert, og hvor det utdeles forskjellige priser. Her er det et markedsråd, satt sammen av noen ansatte på senteret, som nominerer utvalgte butikker.

- I 2020 ble det selvfølgelig ikke arrangert noe julebord, men Sørlandssenteret ville fremdeles utføre prisutdelingen så da ble det gjort digitalt, men ble stemt frem på samme måte, forklarer Grytten.

Hva betyr det for dere å oppnå denne anerkjennelsen?

- For oss betyr det ufattelig mye. Verden hadde et tøft år og i mars 2020 måtte vi, som mange andre, stenge ned for en periode. Det var mange butikker som ikke - eller så vidt - overlevde. Det at vi da hadde mulighet til å pusse opp hele salongen var stort i seg selv. Vi ble så fornøyde med resultatet, og at våre kollegaer på senteret er enig med oss setter vi stor pris på. Den nye senterlederen har også jobbet hard for å heie oss og andre mindre bedrifter frem. Hun har stått på som en helt det siste året for å vise at Sørlandssenteret og butikkene tar smittevern alvorlig. Dette har også gjort at vi føler denne prisen betyr ekstra mye, spesielt i år.

Hva er planene for Klinikk Matis fremover, jobber dere mot noen mål i 2021?

- Målet i 2021 er å yte den beste servicen til alle våre kunder, og å nå ut til enda flere mennesker. Vi vil tilby alle i Kristiansand muligheten til å komme til oss. Vi har derfor jobbet hardt med behandlingslistene våre for å lage alternativer som passer til de aller fleste. Vi satser på arbeidsplassen vår og er opptatt av å dekke kundenes behov og etterspørsel. I tillegg skal vi være like opptatt av at kunden skal føle seg trygg når de kommer og tar behandling hos oss.
facebook

Relaterte saker