Medlemsnytt

Vant "best i test"

22.03.2021 | Lotte Blom van der Male
A. Høibo, som er importør av termostøvlen "Dock Boot", kunne i høst kalle seg vinner i en test av termostøvler til barn utført av Foreldre & Barn.
Det ble brukt to ulike testteam for å komme fram til resultatet. Den praktiske delen er gjort i en barnehage, der støvlene er brukt under alle typer aktiviteter. I tillegg har to ortopediingeniører gjort en vurdering av støvlenes tekniske egenskaper. Ifølge testpanelet er følgende kriterier blitt tatt høyde for: Vanntetthet, ventilasjon, varme, enkel å ta av å på, sitter godt under lek, vridningsstabilitet.

- Kåringen som testvinner i Foreldre & Barn er vi selvsagt veldig glade for og stolte av, for her blir vi kåret til best i test både av et fagpanel bestående fotterapeuter og ikke minst brukerne som i denne sammenhengen er barnehagebarn og -ansatte. Det faktum at det var en test med mange kjente og sterke utfordrere gjør det jo ekstra hyggelig å stå igjen på toppen av pallen, forteller André Høibo, som står i spissen for forretningsutviklingen hos importøren A. Høibo.

Han legger til:

- Vi håper selvsagt at dette vil gi oss og våre forhandlere mer salg fremover når de kan fortelle kundene at de står med en testvinner i hendene. Forbrukere ser jo ofte til slike tester når de skal orientere seg i markedet, så det vil nok bety en hel del for Dock Boot det neste året.

Testvinneren, Dock Boot, er ikke bare for barn, de selges helt fra størrelse 20 til størrelse 49 og både til barn, dame og herre.

André Høibo forklarer:

- Vi har jakt- og fiskemodeller til både dame og herre, samt lettere city-modeller som kanskje ikke er så kjent i markedet ennå. Men det skyldes nok at hovedtyngden av salget i dag ligger på barn, og barnemodellene får dermed mest fokus. Generelt er Dock Boots svært populære blant våre kunder; skobutikker over hele Norge. Det skyldes nok kombinasjonen av stabile marginer, svært lite reklamasjoner og selvfølgelig godt salg.

- Hvordan jobber dere videre herfra?

- Vi har produsert og utviklet Dock Boot i over 15 år og vi jobber stadig med å forbedre oss. Vi har en god og verdifull dialog med sluttkundene våre via sosiale medier, hvor det stadig kommer ønsker og tips til hvordan vi kan forbedre produktene, forklarer Høibo.

- Dette lytter vi selvsagt til og forsøker å implementere mest mulig i produktutviklingen så fremt det er teknisk mulig. Vi jobber også aktivt med å utvide sortimentet til andre målgrupper som vi per i dag ikke har godt nok grep om, som for eksempel unge voksne samt muligheten til å utvikle vernestøvler til proffmarkedet.

Han avslutter:

- Vi har også så smått begynt å løfte blikket ut av Norge for å se på muligheter for eksport til andre markeder. Konkret har vi derfor opprettet et joint-venture selskap med en partner, basert i Litauen. Dette selskapet skal håndtere forespørsler fra både butikker og sluttbrukere i EU som vi ikke har kapasitet til å følge opp fra Norge.
facebook

Relaterte saker