Phonero vokser under pandemien
Det Telia-eide selskapet har en sterk posisjon i det offentlige Norge, med kunder som Politiet og mer enn 100 kommuner og fylkeskommuner. Men Phoneros kundeliste inneholder også 35 prosent flere små og mellomstore bedrifter enn for bare et år siden.
- Vi leverer rekorder midt under en pandemi, både mot det offentlige og i bedriftsmarkedet. Vi har omfavnet digitale hverdager og digitale salgsmuligheter. Jeg er imponert over hva Phoneros ansatte har fått til i krevende tider. Pandemien har vært et lynkurs i hvem som leverer resultater under umiddelbare krav til omstilling. Det er ingen tvil om at «survival of the fastest» altså den som snudde seg raskt rundt ble vinnere i dette markedet, sier Larsen.
Prisvinnende kundeservice, og en Bedriftsnettløsning som Telia nå ruller ut også til sine kunder internasjonalt, er to andre forklaringer på Phoneros suksess.
- At vårt Bedriftsnett blir tilgjengelig for alle Telia-kunder, er en kjempestjerne til utviklermiljøet her i Kristiansand, sier Larsen.
Phonero har ambisjoner om fortsatt vekst i 2021.
- Vi tror på videre vekst, blant annet drevet av utbyggingen av 5G, der Telia leder an i Norge, avslutter Larsen.