Fra venstre: Alf Fredvik (NOV), Rune Johnsen (Adm dir, NOV), Trond Backer (Næringsforeningen), Anders Hodne (NOV) og Odd-Arild Skonhoft (Næringsforeningen).

NOV tilbake som hovedsamarbeidspartner i Næringsforeningen

07.01.2022 | Margrethe Saga
Næringsforeningen har gleden av å meddele at industrien igjen er representert som hovedsamarbeidspartner i Næringsforeningen.
- Vi ønsker å bruke samarbeidsavtalen med Næringsforeningen til blant annet å synliggjøre NOV og vise hva vi driver med. Vi er ikke en bedrift som leverer varer og tjenester til folk flest, men vi er en betydningsfull aktør i leveransen av noe folk flest er avhengige av – energi, sier administrerende direktør i National Oilwell Varco Norway AS, Rune Johnsen.

NOV er en verdensledende leverandør av utstyr og løsninger for energisektoren. De har, lik mange andre selskaper i deres bransje, vært gjennom noen utfordrende år, blant annet med flere nedbemanningsrunder.

- Det er viktig for oss å være mer synlige i nærmiljøet og for våre ansatte, og synliggjøre de mulighetene vi har for dem som måtte ønske å komme inn og gjøre en spennende jobb i en spennende bedrift.

Leverandørindustrien ser at pendelen nå snur og at ordreboka igjen fylles.

- Nå ansetter vi nye medarbeidere for å møte det markedet som ligger foran oss. Takket være en god ordrebok og en stor installert base som skaper solid aktivitet for vår ettermarkedsavdeling, og ikke minst enestående kolleger som sørger for at vi leverer på forventninger, har NOV klart seg godt i et vanskelig marked, sier en, tross alt, fornøyd Johnsen.

- Å få NOV tilbake som partner i Næringsforeningen, er vi veldig fornøyd med. Det har lenge vært et uttalt mål å ha en representant for en så stor og viktig bransje som industrien som hovedsamarbeidspartner, derfor er dette ekstra gledelig, sier salgs- og markedsleder, og partneransvarlig, Odd-Arild Skonhoft.

NOV ønsker å være mer synlig i nærmiljøet, vise at de er en attraktiv arbeidsplass og være til stede i de forum hvor medlemsbedriftene samles.

- Vi vil være en bedrift som ansatte og nærmiljøet kan assosiere seg med og være stolte av. Gjennom de rette kanalene vil vi derfor ha muligheten til å vise oss litt frem, fortelle hva vi driver med og fremstå som en attraktiv arbeidsplass, avslutter Johnsen.
facebook

Relaterte saker