Medlemsnytt
Avdelingsdirektør Gunnar Wedde i Oslo kommune og direktør for Telia Bedrift, bestående av Telia og Phonero, Jon Christian Hillestad, er godt fornøyd med avtalen.

Oslo kommune velger Phonero

07.05.2019 | May Baagøe Brougthon - medlemsnytt
Oslo kommune har valgt Phonero som leverandør av fast- og mobiltjenester. Med over 50 000 ansatte er Oslo kommune en av landets største arbeidsplasser, og blir nå en av Phoneros største kunder.
artikkelen fortsetter under annonsen
Kunstsilo
-Vi er stolte over at Oslo kommune har valgt Phonero som leverandør av telefonitjenester, sier Åsa Lunde, leder i Phonero.

Med nesten 40 000 SIM-kort fordelt over 15 bydeler, blir Oslo kommune deres største kunde. Avtalen omfatter omlag 31 000 mobilabonnement, 5 000 M2M og 1 000 mobile bredbånd, inkludert 16 000 brukere med Bedriftsnett.

- Det er en glede å kunne ønske dem velkommen til oss, og vi kommer til å strekke oss langt for å sikre at de blir fornøyde, sier Lunde.

Oslo kommune er opptatt av digital transformasjon og leverer et stort spekter av tjenester som hjemmebaserte tjenester, tekniske tjenester og digitale løsninger. Nå håper Phonero at deres moderne teknologi kan bidra til at kommunen kan løse viktige samfunnsoppdrag på en effektiv måte.

- Vi ser frem til å introdusere Oslo for vår prisvinnende infrastruktur som er selve grunnlaget for alt som skal effektiviseres i vår digitale tidsalder, uttrykker Lunde.

Fokus på logistikken


- Med en kunde på denne størrelsen er logistikken omfattende og det er viktig at vi har kontroll på alle detaljene, sier Ingvill Tjernø, prosjektleder for leveranse av Oslo kommune, og fortsetter:

- At de velger oss viser at vi er en kvalitetsleverandør for kunder i alle størrelser, også til de store og komplekse organisasjonene.

– Det er faktisk første gang Oslo kommune bytter leverandør på telefonisiden. Phonero leverte et godt tilbud og har gitt svært godt inntrykk så langt i prosessen. Vi gleder oss veldig til å utforske mulighetene den nye avtalen gir, sier avdelingsdirektør Gunnar Wedde i Konsernservice i Oslo kommune.

Sterk posisjon i offentlig sektor


Offentlig sektor står for en høy andel av Phonero sin kundebase. Phonero har over 100 kommuner og fylkeskommuner som kunder, i tillegg til Statens innkjøpssenter med sine 107 statlige virksomheter, samt Politiet og Forsvaret.

– Vi viser gang på gang at vi har en svært sterk posisjon og er en solid leverandør i offentlig sektor, understreker Lunde.

 
facebook

Relaterte saker