Orkla kjøper Norgesplaster
Vil videreutvikle
Per Turnes, administrerende direktør i Norgesplaster, tilføyer at det å få Orkla som eier gjør at Norgesplaster får bedre muligheter til å videreutvikle de kategoriene de opererer i.
Det er mange overlapp i produktporteføljen til Orkla og Norgesplaster. Orkla Wound Care har, og har hatt, en sterk posisjon innen sårpleie og førstehjelpsutstyr. Orkla Wound Care har for eksempel administrert merkevarer som Cederroth First Aid og Salvequick. Til denne produktportefølje tilføyes nå også Norgesplaster og Snøgg. Disse vil fortsatt bli solgt med deres respektive navn, primært i apotekkanaler, på bedriftsmarkeder og til eksport.
Ingen endring i praksis
Oppkjøpet betyr i praksis ikke noe for driften av Norgesplaster. I en pressemelding skriver de:
- I første omgang vil Norgesplaster drives videre som i dag, og oppkjøpet vil ikke ha noen praktisk betydning for våre kundeforhold.
Kort og godt om Norgesplaster:
- Norgesplaster ble etablert i 1938
- Bedriften har hovedkontor og produksjon i Vennesla.
- Norgesplaster AS har også merkevarene Snøgg og Scansport under seg.
- Snøgg og Norgesplaster fusjonerte i 2017.
- Norgesplaster har 66 ansatte.
- I 2019 hadde Norgesplaster en omsetning på 170 mill. kroner.