Ny rådgiver hos Blå Kors
- I avdelingen strategi, kunnskap og utvikling jobber vi mye med å dokumentere hva pengene brukes til, i tråd med de kravene som stilles i utlysningene fra de ulike tilskuddsordningene, forklarer Østebø.
Østebø er utdannet journalist fra NLA Mediehøgskolen Gimlekollen, og har jobbet som journalist for blant annet Fædrelandsvennen og Kristelig Pressekontor. Han har en master innen kommunikasjon, markedsføring og PR, og har også arbeidet med kommunikasjon og markedsføring.
Arbeidet Blå Kors driver i Kristiansand har økt mye i omfang på få år, med Posebyen Kulturskole, Barnas Stasjon, Blå Kors Ferier, Blå Kors Chat-senter, Posebyen Frivilligsentral, Vision Aktivitetspark og Steg for Steg som noen eksempler på nye virksomhetsområder som er blitt etablert.
- Det handler om å kvalitetssikre og dokumentere at vi bruker pengene på det vi skriver at vi skal i søknadene, forklarer Østeby.
Det arbeider i dag fem personer i avdelingen for strategi, kunnskap og utvikling hos Blå Kors Kristiansand.