Medlemsnytt
Ketil Børstein Stensrud er markedssjef iPalmesus AS og er veldig fornøyd med signeringen. Foto: Stian Herdal.

Norsk Tipping er ny generalsponsor for Palmesus

09.03.2017 | May Baagøe Broughton
Norsk Tipping utvider sitt engasjement i Palmesus og inntar posisjonen som generalsponsor for Skandinavias største strandfest.
Den nye, reforhandlede avtalen er den største noensinne for Palmesus og innebærer et syvsifret beløp i året frem til og med 2020.Fra før av har partene jobbet sammen i to år, da med Norsk Tipping på hovedsponsornivå.

– Vi er veldig glade for å kunne annonsere at vi nå blir Generalsponsor for Palmesus de neste fire årene. Vi har allerede samarbeidet i to år, og kjenner Palmesus som en solid og profesjonell partner i markedet, sier Thomas Johansen, sponsorrådgiver i Norsk Tipping.

– Norsk Tipping har en god vekst i antall unge kunder det siste året, og det er nettopp dem vi treffer på den arenaen Palmesus tilbyr. Derfor var det naturlig for oss å forsterke samarbeidet med det største arrangementssponsoratet for oss noensinne, fortsetter Johansen.

Dette er den første, og desidert største i en lang rekke av gode nyheter for Palmesus hva kommersielle samarbeid angår, og for markedssjef Ketil Børstein Stensrud, er det ikke akkurat dagligdags å få den berømte ‘telefonen fra Hamar’.

– Dette er et utrolig stort og stolt øyeblikk for alle oss som er glad i Palmesus. Det å få selveste Norsk Tipping med seg på laget som Generalsponsor er en fabelaktig fjær i hatten, og bygger videre på et allerede meget godt samarbeid. Faktisk ble Norsk Tipping kåret til ‘Årets Sponsor’ i Palmesus for 2016, og vi synes det derfor er veldig inspirerende å se dem ta dette nye, offensive steget sammen med oss inn i fremtiden, uttaler Stensrud.

I pressemeldingen kan man lese at den langsiktige avtalen innebærer en rekke elementer for partene, deriblant en solid satsning frivillighet og dugnadsånd som står sterkt både for Palmesus og Norsk Tipping. Hvert år er nemlig over 2.000 mennesker fra alle samfunnslag i sving på Bystranda i Kristiansand for å jobbe under Palmesus, noe som utvilsomt utgjør det bankende hjerte i det som er blitt en av Norges største festivaler med 17.500 besøkende daglig.

 

- Selv om Norsk Tipping nå overtar Spareskillingsbanken sin posisjon som Generalsponsor, betyr ikke det at Kristiansands eneste gjenværende bybank forsvinner. Tvert imot forsterkes også dette samarbeidet på alle nivåer med en ny og langsiktig avtale som betyr at Spareskillingsbanken inntar posisjonen som hovedsponsor, understreker Stensrud.

– Det betyr mye for oss at Spareskillingsbanken er med oss videre og at de også forsterker samarbeidet. Vi har sett litt på hvordan vi kan jobbe med en nasjonal aktør på Generalsponsor-nivå og samtidig beholde vår lange, gode relasjon til gjengen i banken, og det er derfor ekstra gledelig at vi er kommet i mål. Spareskillingsbanken skal virkelig ha skryt for en meget ryddig prosess og for den backingen de har vist Palmesus ikke bare her, men gjennom flere år allerede, legger Stensrud til.
facebook

Relaterte saker