Medlemsnytt
På bildet ses: Karl Johan Bjerge og Aage Gjelseth Larsen

Kjøper opp konkurrent

03.11.2020 | Lotte Blom van der Male
Strømmes Reklame satser stort og kjøper konkurrenten Aksess & Daylight.
artikkelen fortsetter under annonsen
Kunstsilo
2020 har vært et spesielt år for firmaer innen profilering som før har levd godt av leveranser til blant annet event- og underholdningsbransjen, og bedriftene må tenke nytt. Strømmes Reklame satser derfor nå stort på smittevernsprodukter og resultatet er økt omsetning i et år der bransjen totalt sett opplever tilbakegang.

Deler felles verdigrunnlag

Siden 2017 har Strømmes mer enn doblet omsetningen, og i 2020 passeres 160 millioner. Med oppkjøpet av selskapet Aksess & Daylight AS som er fjerde største aktøren innenfor gaver og profilering, får de en ytterligere vekst i profileringsmarkedet.

Daglig leder i Aksess & Daylight, Aage Gjelseth Larsen, forteller at de fra nyttår bytter navn til Strømmes, avdeling Vestby.

– Vi har kommet i mål. Dette er den beste løsningen for fremtiden for Aksess & Daylight.

Karl Johan Bjerge, administrerende direktør i Strømmes, legger til:

– Aksess & Daylight ønsket å finne en trygg havn. Vi har lært hverandre å kjenne, og deler et felles verdigrunnlag. Oppkjøpet ble et naturlig valg for begge parter, og overtagelsen vil etter planen være i januar 2021.

Deler erfaring med sporbarhet og digitalisering

Bjerge påpeker også at behovene for identitetsskapende aktiviteter fremdeles er viktige, men at dette får liv i nye kanaler. I tillegg har krav til sporbarhet, dokumentasjon, kvalitet, og ikke minst arbeidsforhold i produksjon, blitt viktige faktorer både for markedet og fra myndighetenes side.

– For oss er det viktig å møte dagens behov, uten å blokkere fremtidige generasjoners mulighet til det samme. Digitalisering, produktsikkerhet, klima- og miljøavtrykk, samt bærekraft i alle deler av vår leveranse, er grunnleggende i alt vi foretar oss, forteller han.

- Vi tror at kundene til Aksess & Daylight vil nyte godt av de erfaringene vi har gjort oss på disse områdene, avslutter Bjerge.
facebook

Relaterte saker