Digital markedsfører til Blå Kors
- Jeg ser frem til å jobbe tett med alle de gode, nyttige og spennende virksomhetene i Blå Kors. Det blir givende å skulle markedsføre det gode og varierte arbeidet som drives, fremfor å markedsføre andre kommersielle virksomheter. Arbeidet som Blå Kors driver er med på å forandre noe som betyr ekstra mye i manges liv, sier Granum.
Engasjert
Han beskriver seg selv som en engasjert og ganske livlig trønder. Han er født og oppvokst på Hidra på Trøndelag-kysten.
Han er utdannet økonom fra Handelshøyskolen i Bergen, og pendlet etter hvert mer over på kommunikasjon og markedsføring, og fant ut at han ville utdanne seg innen kommunikasjon og medieproduksjon.
De siste årene har han arbeidet som freelancer, mye innen videoproduksjon, samt tekst og bilde, deriblant avisen Barn i byen, som gis ut i Kristiansand.
Overrasket over omfanget
Selv om han visste en del om Blå Kors Kristiansand på forhånd, ble han overrasket over bredden og omfanget av arbeidet.
- Arbeidet er utrolig mye mer omfattende enn jeg trodde. Det legges ned en imponerende innsats fra dedikerte og engasjerte medarbeidere. Så er det fint å se at Blå Kors har et svært godt omdømme og står sterkt i byen, sier Martin Granum.
Han kommer til å bruke halvparten av arbeidstiden ved Blå Kors Chat-senter for å markedsføre tjenestene som der tilbys; SnakkOmMobbing.no, SnakkOmPsyken.no og Ungprat.no.