- Vi hjelper bedriftene til å tørre mer på sosiale medier
- Da vi besøkte Thor Bylund ved Verktøymakeren ble vi skikkelig imponerte. Som mange andre som har bygget bedrift fra bunnen, tenkte ikke Thor at andre ville ha glede av å se hva som skjedde inne på bedriften hans, forteller Anne Giljebrekke fra TV Lillesand.
God rekkevidde
Formålet med TV Lillesand er å gi bedrifter, organisasjoner og enkeltpersoner positiv oppmerksomhet gjennom video-storytelling på sosiale medier. Innhold og videoer fra TV Lillesands kanaler har vist seg å være populært, og i sommer har TV Lillesand hatt live-sendinger fra bedrifter, steder og opplevelser i Lillesand.
Giljebrekke forteller at de, i samarbeid med kommunen og næringsfondet, fikk i oppdrag å produsere 150 småfilmer og live- opptak for å vise frem byen og bedriftene.
- Vi sponset selv filmene, sammen med kommunen, og bedriftene fikk mulighet til å få veldig rimelig markedsføring på sosiale medier. Enkelte av filmene nådde ut til over 16.000 mennesker - og livesendingene har vært mest sett, sier hun.
Finner skattene i bedriftene
- Totalt har filmene fra prosjektet nådd ut til cirka 500.000 mennesker i sommer gjennom våre kanaler, forteller Giljebrekke.
Hun forteller at det vitner om at tredje-persons markedsføring er mer effektiv og mer troverdig, enn når bedriftene foretar egen markedsføring og "skryter av seg selv".
- Vi ønsker å finne skattene i bedriftene og vise dem frem i en nøytral kanal. I tillegg hjelper vi bedriftene med å tørre mer på sosiale medier og vise en autentisk side av dem selv frem til kundene
Ønsker du å se sendingen hos Verktøymakeren? Klikk her og ta en titt inn hos Verktøymakeren i Lillesand.