Belinda Bjerke, aksjonskoordinator for tv-aksjonen i Kristiansand, håper næringslivet blir med og bidrar på torsdag.

Vil din bedrift bidra i årets TV-aksjon?

18.10.2016 | Ingrid Michalsen
Pengene fra årets tv-aksjon går til Røde Kors, som igjen vil gi pengene til to millioner mennesker som trenger livsviktig hjelp. Nå håper Belinda Bjerke , aksjonskoordinator i Kristiansand, at bedriftene i regionen blir med og bidrar.
artikkelen fortsetter under annonsen
Kunstsilo
23. oktober er det klart for årets store TV-aksjon, og i tillegg til tv-sendingen på NRK og bøssebærere rundt om i landet, samler også viktige mennesker fra næringsliv og politikk seg i store og små byer for å delta i giverstafett.no. Dette skjer også i Kristiansand, hvor politikere, bedriftsledere og aktører fra næringslivet møtes i bystyresalen og ringer i to timer til kontakter, leverandører, venner og registrerte ringelister.

- Målet vårt er selvsagt å få best resultat av samtlige byer i Norge. Vi vil at Kristiansand kommer på topp i år, og har satt oss et ambisiøst mål: 1 million kroner på disse to timene, forteller Belinda Bjerke, aksjonskoordinator i Kristiansand.

Hele 53 seter i bystyresalen skal fylles, og på listen finner vi blant annet ordfører Harald Furre, Meglerhuset Sædberg, Igland garasjen, IK Start, UiA, Avdokatfellesskapet, og Anita Dietrichson, administrerende direktør i Næringsforeningen i Kristiansandsregionen.

- Et engasjert næringsliv gir økt engasjement i hele lokalsamfunnet. Er næringslivet med, er alle med. Vi ser tydelig at der bedriftene engasjeres, gir vanlige folk mer på bøssene. Derfor håper vi mange bedrifter stiller opp på torsdag, forteller Bjerke.

Hun sender nå en direkte utfordring til bedriftsledere om å stille opp i bystyresalen førstkommende torsdag, klokken 12.00, for å bidra i giverstafetten.

- Vi har ledige plasser igjen, så her er det bare å komme. I år går pengene fra aksjonen til Røde Kors og deres arbeid for mennesker fanget i krig og konflikt, forteller Bjerke.

 

 
facebook

Relaterte saker