Medlemsnytt
Fra venstre: Espen Hoff og Ole Martin Årst har spilt sammen i Start, og startet PST Sportsanlegg sammen med Rolf-Martin Skonhoft som de jobbet med i Unisport.

Vil bli størst på kunstgress

01.11.2019 | May Baagøe Broughton
Etter halvannet år i drift ser salgssjef Espen Hoff i PST Sportsanlegg et stort potensial på kunstgressbanen.
artikkelen fortsetter under annonsen
Kunstsilo
- Vi er ikke størst på kunstgress per i dag, men vi er i løpet av 2019 blitt blant de tre til fire største i landet med rundt 20 prosent av markedet, sier Hoff.

PST Sportsanlegg ble opprettet i mars 2018. Fra juni samme år startet Hoff opp full drift sammen med  Rolf-Martin Skonhoft og Ole Martin Årst som likeverdige partnere. Fra 1. juni til 31. desember 2018 hadde firmaet en omsetning på 19 millioner. Frem til nå i 2019 har de hatt en omsetning på nærmere 62 millioner kroner.

De har også ansatt tre nye i 2019, som alle har bakgrunn fra idretten.

Vil levere de beste banene


Fokus de neste fem årene vil være å etablere seg som en av de største på kunstgress i Norge, og være med på å drive utviklingen videre.

- Det er viktig for oss at vi kan levere baner og anlegg av best mulig kvalitet, som også tar hensyn til miljøaspektet, understreker Hoff.

Han forteller at det hele tiden er fokus på hvordan banene kan bli mer miljøvennlige, og at de selv fremstår som en seriøs aktør.

- Det har vært en del uro i bransjen den siste tiden, men for oss er det viktig å vise at vi gjør det på riktig måte, både når banen legges og fjernes, sier Hoff.

Flere ben å stå på


I tillegg til kunstgress leverer de også kunststoffdekker til blant annet friidrett og lekeplasser. De har også gått inn i et nytt marked innenfor padeltennis. Dette er, ifølge Hoff, et voksende marked i Norge. Han forteller at sporten har sitt utspring i Spania, men har blitt mer og mer populært i resten av Europa og nå også i Norge.

- Til nå er det rundt 40 baner i Norge, i motsetning til 14 000 i Spania, så her ser vi mange muligheter, sier Hoff.

Han understreker også at de ønsker å bygge kompetanse innenfor områdene i takt med omsetningsøkningen.

- Kunstgress utgjør mellom 65 og 70 prosent av vår omsetning, men det er viktig for oss å ha fokus på å bygge opp og øke omsetningen innenfor kunststoffdekker, tennisbaner og padelbaner, samtidig som vi bygger kompetanse innenfor disse områdene, sier Hoff.
facebook

Relaterte saker