Medlemsnytt
Daglig leder i USUS AS, Heidi Sørvig i aksjon under fjorårets konferanse.

USUS gjør Kristiansand til Norges viktigste digitale møteplass igjen

29.08.2016 | Inge T. Dalen, USUS AS
USUS AS (Visit Sørlandet) arrangerer landets største digitalkonferanse for reiselivet – Norwegian Digital Travel Conference – i Kristiansand 27.-28. september.
artikkelen fortsetter under annonsen
Kunstsilo
– Årets konferanse tror jeg – helt inhabil, selvsagt – blir den beste til nå, mener daglig leder Heidi Sørvig i USUS AS (tidligere Visit Sørlandet).

USUS gjør Kristiansand til reiselivets viktigste digitale møteplass for fjerde gang.

Norwegian Digital Travel Conference (NDTC) trekker deltakere fra reiselivsbedrifter og destinasjonsselskaper over hele Norge.

De kommer for å oppleve internasjonale og nasjonale foredragsholdere fra øverste hylle, og for å bli oppdatert på nyheter og trender som gjelder for dem som vil lykkes i det digitale reiselivslandskapet.

Konferansen arrangeres i samarbeid med Visit Norway, NHO Reiseliv og Digital Tourism Think Tank.

Det meste av konferansen foregår på hotellet Scandic Kristiansand Bystranda. Men deltakerne skal selvsagt få oppleve Sørlandets skjærgård med kveldskos på Bragdøya.

Her er noen smakebiter fra den spennende konferansemenyen:

• Facebook stiller selvsagt på den viktige digitalkonferansen, for å dele nyheter om Facebook med en svært aktiv brukergruppe
• Fra Island er det hentet ekspertise på hvordan du gjør suksess med humor i digital kommunikasjon
• En sørafrikansk ekspert deler sine store kunnskaper om storytelling i markedsføring av reiselivet
• En særpreget spesialist på suksessrik merkevarebygging er hentet fra De forente arabiske emirater
• Sørlandets egen Dyreparken-direktør Reidar Fuglestad skal fortelle om et banebrytende prosjekt med bruk av beacons (nettvarder) i parken

På dag to av konferansen legger USUS vekt på å arrangere workshoper med direkte nytteverdi. Konferansedeltakerne kan ta i bruk de nye kunnskapene så fort de kommer hjem.

Derfor blir det workshoper om godt innhold (content marketing), digital strategi, og riktig bruk av sosiale medier.
facebook

Relaterte saker