Medlemsnytt
På bildet: Egil Sandve, salgs- og markedssjef hos Telaris.

Telaris opplever etterspørsel

09.12.2020 | Lotte Blom van der Male
Telaris PCS AS, som blant annet leverer ERP/økonomisystemer spesialtilpasset fritidsbåtbransjen, opplever solid etterspørsel i koronatiden.
artikkelen fortsetter under annonsen
Kunstsilo
Mange av marinekundene til Telaris opplever at myndighetenes reiserestriksjoner har en positiv innvirkning på driften. En åpenbar konsekvens av dette er at veldig mange båter er i bruk hele sesongen. Bransjen har derfor også fått mange helt nye båtkunder.

- Flere steder i landet rapporteres det om rekordomsetning, både på nysalg, bruktsalg og service/vedlikehold. Hos oss merker vi også at båtbransjen opplever gode tider. Da melder også behovet seg for et solid system for å holde kontroll på arbeidstimer, ordre, deler, kunder og oppdrag. Når det koker i juli er det kostbart å miste oversikten, sier salgs- og markedssjef Egil Sandve.

Digitale møter

Koronakrisen har imidlertid medført at de tradisjonelle arenaene for å treffe kunder og samarbeidspartnere er borte. Messer, medlemsmøter, og  andre møter og samlinger i inn- og utland er avlyst eller utsatt.

- Vi har måttet være en del på reisefot i Norge for å få til denne økningen i kundemassen vår, selvsagt godt innenfor FHI sine anbefalinger. Men det har også blitt en del teams-møter og digital kontakt, forteller Sandve, og legger til:

- Når man jobber mot båtbransjen er det et «naturlig vindu» i perioden fra oktober til mars hvor bransjen har kapasitet til å fokusere på endringer i driften og styrking av rutiner.

Ser på nye markeder

- Vi har ekspansjonsplaner for Telaris også i andre bransjer. Men vi må ha flere tanker i hodet samtidig. For marinesegmentet er det essensielt for oss å være veldig aktive nå fram til båtsesongen starter opp igjen neste vår.

Telaris jobber i dag på flere områder med kjente kundenavn innen olje- og gassnæringen, bygg- og anleggsbransjen og andre prosjektkunder.

- ERP-systemet som Telaris har utviklet er relativt universelt i bunnen og kan enkelt tilpasses andre bransjer. Selskapet er i gang med en større sondering med tanke på nye markeder fremover, både i Norge og i utlandet.
facebook

Relaterte saker