Telaris opplever etterspørsel
- Flere steder i landet rapporteres det om rekordomsetning, både på nysalg, bruktsalg og service/vedlikehold. Hos oss merker vi også at båtbransjen opplever gode tider. Da melder også behovet seg for et solid system for å holde kontroll på arbeidstimer, ordre, deler, kunder og oppdrag. Når det koker i juli er det kostbart å miste oversikten, sier salgs- og markedssjef Egil Sandve.
Digitale møter
Koronakrisen har imidlertid medført at de tradisjonelle arenaene for å treffe kunder og samarbeidspartnere er borte. Messer, medlemsmøter, og andre møter og samlinger i inn- og utland er avlyst eller utsatt.
- Vi har måttet være en del på reisefot i Norge for å få til denne økningen i kundemassen vår, selvsagt godt innenfor FHI sine anbefalinger. Men det har også blitt en del teams-møter og digital kontakt, forteller Sandve, og legger til:
- Når man jobber mot båtbransjen er det et «naturlig vindu» i perioden fra oktober til mars hvor bransjen har kapasitet til å fokusere på endringer i driften og styrking av rutiner.
Ser på nye markeder
- Vi har ekspansjonsplaner for Telaris også i andre bransjer. Men vi må ha flere tanker i hodet samtidig. For marinesegmentet er det essensielt for oss å være veldig aktive nå fram til båtsesongen starter opp igjen neste vår.
Telaris jobber i dag på flere områder med kjente kundenavn innen olje- og gassnæringen, bygg- og anleggsbransjen og andre prosjektkunder.
- ERP-systemet som Telaris har utviklet er relativt universelt i bunnen og kan enkelt tilpasses andre bransjer. Selskapet er i gang med en større sondering med tanke på nye markeder fremover, både i Norge og i utlandet.