SPENN

Sponsorer i kø

17.06.2016 | Ingrid Michalsen
Tiden hvor Palmesus må ut å tigge penger, er for lengst forbi.
artikkelen fortsetter under annonsen
Kunstsilo
Mellom 70 og 80 ulike virksomheter ermed som sponsorer. I fjor gikk LOS inn som en av hovedsponsorene til Palmesus fordi de så at markedsandelen blant de yngste målgruppene, 20–30 år, dalte. LOS bestemte seg for å lage skreddersydde strømprodukter tilpasset denne målgruppen, et eget SSU, strømsparing for unge.

– Den gjengen som jobber i Palmesus har gjort fantastisk mye bra for byen og landsdelen. På under ett år har vi fått godt over 2000 kunder på dette litt annerledes strømproduktet, som vi var først om i Norge på å tilby. Jeg tror ikke det hadde vært mulig om vi ikke hadde jobbet så tett med Leif og gjengen, sier Thorbjørn Laundal (bildet), markeds- og kommunikasjonsdirektør i LOS AS.

14 thorbjørn laudal LOS

I fjor satte de seg som mål, sammen med Palmesus, om å øke antall deltagere fra egen landsdel på festivalen, noe de klarte med god margin.

– Veldig mye av kommunikasjonen mot målgruppen skjer via Palmesus sine egne kanaler, og vi setter stor pris på at vi som sponsor får jobbe så tett med arrangøren. De har vist raushet og vilje til å dele informasjon som har betydd mye for oss.

I år skal LOS ha en egen LEDkube på festivalområdet, hvor publikum kan få ladet mobilene sine. Leif Fosselie sier det handlet om å fikse et behov de identifiserte.

– Hva er mer irriterende enn å gå tom for strøm? Det problemet har vi nå løst sammen med LOS ved å rigge opp et eget sted hvor man kan lade mobilen, forklarer Fosselie.

Merker Palmesus-effekten. Spareskillingsbanken har vært generalsponsor for Palmesus i år, og har fornyet avtalen fram til 2019.

– Vi ser det som en av våre oppgaver å bidra til positive og samfunnsengasjerende tiltak i byen. Palmesus har over tid utviklet en strandfest på Bystranda som i høy grad bidrar til økt aktivitet og omsetning i det lokale næringslivet. De har bevist at det er mulig å utvikle et bærekraftig festivalkonsept tuftet på sunne bedriftsøkonomiske prinsipper, sier banksjef, Kenneth Engedal (bildet).

14 Kenneth Engedal

– I tillegg har de skapt en begivenhet som nasjonalt og internasjonalt skaper oppmerksomhet rundt Kristiansand.

– Hva får Spareskillingsbanken igjen – har dere merket «Palmesus-effekten»?

– Ja, absolutt. Vi registrerer at oppmerksomheten om banken øker blant yngre målgrupper. Ikke minst har vi  tiltrukket oss nye kunder som følge av samarbeidet, sier Engedal.
facebook

Relaterte saker