Medlemsnytt
Flere aktører vil hjelpe en serveringsbransje i krise.

Slik kan du støtte lokalt næringsliv

18.03.2021 | Margrethe Saga
Flere aktører går sammen om en ny kampanje for å støtte serveringsbransjen, som nå er hardt rammet av smitteverntiltak grunnet koronapandemien.
artikkelen fortsetter under annonsen
Kunstsilo
Kristiansand kommune, i samarbeid med Kvadraturforeningen, Usus / Visit Sørlandet og Sørlandsparken Næringsforening utfordrer bedrifter i Kristiansand til å putte takeaway i påskeegget i en ny bedriftscup de har kalt #Takeawaychallenge.

- Her blir bedriftsledere utfordret på å benytte takeaway eller gavekort på takeaway som årets påskegaver til ansatte, forteller prosjektleder Rolf Øygarden i Kvadraturforeningen.

Han fortsetter:

- Mulighetene er mange for å delta: man kan selvsagt bytte ut det tradisjonelle påskeegget fylt med marsipan og smågodt, med et påskeegg med et gavekort på takeaway. En annen måte å bidra på vil være å bestille takeaway til jobben som en påskelunsj, eller faktisk dukke opp på døra med takeaway til ansatte som jobber på hjemmekontoret.

Målet med kampanjen er å støtte opp om lokalt næringsliv, og en serveringsbransje som er særlig hardt rammet av smitteverntiltak i forbindelse med covid-19.

- Det aller viktigste er at bedrifter og ledere hiver seg med på #takeawaychallenge på og får ballen til å rulle videre til nye bedrifter og ledere. På den måten er vi alle med og støtter en serveringsbransje og aktører som vi ønsker skal være der også når pandemien er over.  Alle bidrag monner i denne kampanjen - ingen bedrift for stor, ingen for liten, avslutter Øygarden.
facebook

Relaterte saker