Nytt om navn

Skal lede nytt storhotell i Kristiansand

03.11.2017 | May Baagøe Broughton
Kristine Ravnevand (40) tiltrer stillingen som hotelldirektør ved Thon Hotel Parken, det nye hotellet som åpner i mai 2018 rett overfor domkirken og Wergelandsparken.
Ravnevand tiltrer stillingen 1.november og gleder seg veldig til å komme til "storbyen" igjen, og ta fatt på jobben som leder for Kristiansands nye storhotell. Hun har nærmere 20- års erfaring fra store hoteller, både nasjonalt og internasjonalt, og er født og oppvokst i København, der hun gikk i lære på "Arne Jacobsen-hotellet", Radisson SAS Royal Hotel.

- Det er fantastisk å få muligheten til å være med å bygge et hotell nesten fra bunnen av, sammen med de erfarne hotellfolkene som eiergruppen består av, sier Ravnevand. Hun gleder seg stort til å drive dette spennende hotellet og skape det hun mener vil bli Kristiansands beste arbeidsplass.

- Det å få sette sitt preg både på interiør og utforming, og staben som skal på plass, det er spennende og viktig. Utover service, så er det å finne de rette folkene til de rette oppgavene noe av det jeg vektlegger høyest. - Vi skal i gang med en stor rekrutteringsprosess nå, og skal ansette alt fra resepsjonister, stuepiker, husøkonom samt vaktmester, påpeker hun videre.

Ravnevand har hotellutdanning fra København, og studerte senere HR som hun har stor fokus på. Siden har hun arbeidet i ulike roller på store internasjonale hoteller både i Danmark og i Norge. I tillegg har hun også vært med til åpning av to store hoteller i København, innom Strand Hotel på Fevik har Ravnevand også vært.

For meg er det å ha en kreativ "ut av boksen"- tankegang, altavgjørende for å skape gode opplevelser for gjestene forteller Ravnevand. Jeg setter en stor ære i å motivere og være et godt forbilde overfor ansatte når det gjelder det at skape gode gjesteopplevelser.

To andre personer er allerede ansatt, Ninette Berg som kommer fra Clarion Hotel Ernst og Anette Berntsen fra Nordic Choice, som begge skal jobbe med salg.

Jeg har alltid hatt stor fokus på service og viktigheten av at kunden blir sett. Det å bli sett er noe alle setter pris på og hos oss på Hotel Parken vil du definitivt bli sett, avslutter Ravnevand.
facebook

Relaterte saker