Palmesus for LOS
- Gjengen bak Palmesus har over flere år bygd opp noe helt unikt i norsk og skandinavisk sammenheng. Med sitt solide fotfeste blant yngre og mer urbane mennesker er de en god partner for LOS som ønsker øke attraktiviteten i denne målgruppen, sier Geir Tønnesland, administrerende direktør i LOS.
Flere sørlendinger
Et felles mål for Palmesus og LOS er å få flere Sørlendinger på festivalen. Mens østlendinger og andre er tidlig ute med å sikre seg billett drøyer vi sørlendinger helt til det ofte er for sent.
– Sammen med Palmesus skal vi prøve å få opp andelen sørlendinger gjennom forskjellige sponsoraktiviteter. Hva LOS konkret skal gjøre vil imidlertid ikke Tønnesland røpe enda.
Enorm betydning
- Betydningen av at en hjørnesteinsbedrift som LOS setter av tid, midler og interne ressurser for å være en del av Palmesus er enorm. Det sender et signal om at vi har gjort noe riktig, og at vi har noe å by på rent kommersielt - ikke bare kulturelt, sier Leif Fosselie, styreleder i Palmesus.
Palmesus har lykkes godt i sponsormarkedet de siste årene, og har i økende grad jobbet med store og nasjonale merkevarer. - Likevel har det vært en klar ambisjon om å ha regionen bak oss i form av flere lokale partnere og flere regionale deltagere. Med LOS ombord føler vi at vi tar et stort skritt i den retningen, sier Fosselie.
- Palmesus har tilført byen og landsdelen økt oppmerksomhet, økt omsetning hos forretningsstanden, og ikke minst manifestert Kristiansand som hele Norges sommerby, de har gjort en fantastisk innsats, sier Tønnesland.