Medlemsnytt
Bak fra venstre:
Terje Normann Johanssen, Ulrich Møller - Molde, Kristian Jæger - Bergen, Anita Sindland Dietrichson - Sør, Kristin Molnes - Sør, Dennis Schiller - Molde, Trine Spord Thomassen - Bergen, Jahn Ivar «Mini» Jackobsen - Trondheim,
Øistein Benjaminsen - Bodø, Helge Halås - Molde, Jonny Thoresen - Trondheim

Ønsker to nye etableringer av Nordic Arena

11.01.2019 | May Baagøe Broughton
Nettverkene i Nordic Arena, som Nordic Arena Sør er en del av, møttes tidligere i denne uken i Trondheim for å dele «beste-praksis».
artikkelen fortsetter under annonsen
Kunstsilo
Nordic Arena er representert både i Bergen, Trondheim, Molde, Bodø og Kristiansand. Kristiansand har vært i gang i fem år, mens nettverket i Trondheim er ti år gammelt.

- Jeg har drevet med nettverksbygging så og si hele livet, og har stor tro på at i enden av en god relasjon så er det butikk, sier sier styreleder i Nordic Arena nettverkene, Terje Normann Johanssen.

- Det er enklere å handle med noen vi kjenner og har tillit til. I tillegg er det slik at det er viktig med gode solide bedrifter i regionen, at vi ikke bare blir et avdelingskontor for et selskap som eies fra Oslo eller utlandet. Derfor er kompetansetilførsel og relasjoner viktig for at vi skal tiltrekke oss og beholde de beste hodene, samt ha gode drivere og eiere i en region, fortsetter han.

Nå ønsker Nordic Arena vokse.

- Vi ønsker å etablere oss på ytterligere to steder i Norge, slik at utviklingen fortsetter,  avslutter Johanssen.

Kristin Molnes, daglig leder i Nordic Arena Sør, forteller at driverne i de ulike nettverkene møtes en til to ganger i året. Nettverkene gjør mange ulike aktiviteter for relasjonsbygging og kompetanseheving.

- Det er viktig å møtes og jobbe sammen på hvordan vi kan utvikle nettverkene til å bli enda bedre og matnyttige for våre medlemmer, sier Molnes.

Hun fortsetter:

- Vi utveksler ideer og erfaringer på eksisterende aktiviteter, nye aktiviteter og gode foredragsholdere. Hva fungerer og hvorfor. Vi jobber med å bli bedre på informasjon i de digitale kanalene og å utvikle kanalene og utnytte fordelene med at vi er mange. Videre ser vi også på felles aktiviteter og prosjekter som blir mulige fordi vi nå er cirka 400 bedrifter totalt i nettverkene.

Nordic Arena Sør består av 55 bedrifter og 108 beslutningstakere.
facebook

Relaterte saker