Medlemsnytt
Daglig leder i Unit4 T&E, Øistein Nordhagen, ser positivt på fremtiden.

Øker inntektene til tross for et krevende marked

11.09.2020 | Margrethe Saga
Første halvår i år hadde Unit4 T&E en økning av inntektene fra sine skybaserte løsninger på 39,6 prosent, sammenlignet med tilsvarende periode i fjor.
- Etter at den verste usikkerheten la seg i vår, og samfunnet sakte åpner opp igjen, ser vi tegn på at bedrifter begynner å få øynene opp for viktigheten av effektive og robuste, skybaserte løsninger, sier daglig leder i Unit4 T&E, Øistein Nordhagen.

Han påpeker at det kanskje er viktigere enn noen sinne å ha systemer som bidrar til effektiv samhandling og som gir god tilgjengelighet og stabilitet for alle ansatte, uansett om de sitter med PC på hjemmekontor eller er ute på oppdrag og må bruke mobilen.

Stiller større krav til systemene

Nordhagen tror at bedrifters interesse for skybaserte løsninger delvis er trigget av covid-19.

- Selv om det er færre jobbreiser, så må timer og utlegg fremdeles registreres, kostnadsføres og faktureres.  Og når så mange jobber fra hjemmekontor stiller det enda større krav til virksomhetens forretningssystemer, påpeker han.

Ifølge Unit 4 er fordelen med et skybasert system at kunden ikke trenger å tenke på annet enn å bruke systemet som er tilgjengelig over internett. Alt av maskinvare, oppdatering av programvare, sikkerhet, backup og så videre er leverandørens ansvar.

- Med en skytjeneste er man dermed ikke avhengig av en lokal IT-avdeling og lokalt utstyr for at tjenesten skal være oppdatert, stabil og ha god ytelse for alle som sitter på hjemmekontor, sier Nordhagen.

Målet er å komme tilbake til normalen

For Unit4 T&E vil hovedfokus resten av året være sakte, men sikkert, å komme tilbake til normalen.

-Både lokalt i Kristiansand og som en del av felles tiltak i konsernet føler jeg vi har hatt søkelys på å komme trygt gjennom den første bølgen av covid-19, både med tanke på menneskene som jobber hos oss, og økonomisk for selskapet, sier Nordhagen.

Han er glad for at de ansatte kan utføre 100 prosent av arbeidsoppgavene fra hjemmekontor. Derfor har de ikke trengt å redusere noe i tjenesten de leverer til kundene.
facebook

Relaterte saker