Kjell Ove Klauset og Simon Andersen fra 07 Media i møte med Livar Hølland fra Sanden Media.

Nyttig speed-dating: Sendte over tilbud under møtet

24.09.2020 | Lotte Blom van der Male
35 bedrifter og rundt 50 deltakere var representert på torsdagens speed-date i Dyreparken for å knytte bedriftskontakt og etablere et fundament for nye avtaler. Dette resulterte i god aktivitet fremover for mange av de deltakende bedriftene.
Even Myhrstad fra Gumpens Auto er veldig fornøyd med aktiviteten under torsdagens speed-date:

- Jeg har hatt en god prat med Dyreparken som trenger et nytt nyttekjøretøy, og det er såpass på gang at det allerede er sendt tilbud under møtet. Nå skal bare økonomidirektøren i Dyreparken velsigne dette, så regner jeg med at den er i boks, forteller Myhrstad og legger til:

- Ellers har jeg pratet med flere av Næringsforeningens medlemmer som er veldig offensive og sterke i gode merkevarer, og det er flere som har i sin filosofi at de er veldig miljøbevisste. Da er det gøy for oss i Volkswagen å ha produkter som svarer på dette.

Gründere får god tilbakemelding 

Kjetil Tversland og Jørgen Skaarud Felldal fra gründerbedriften Spicer deltok begge på speed-datingen for første gang.

Tversland sier:

- Jeg synes det var en kjempesuksess. Nå var det en litt ny setting som jeg ikke har vært med på før, men vi har fått utelukkende positive tilbakemeldinger og vi har fått booket masse møter som igjen kan føre til gode samarbeid fremover.

Felldal legger til:

- Ja, det er en "flying start" for Spicer inn i Næringsforeningen vil jeg si. Av de ti møtene vi har hatt har vi klart å få tolv møtebookinger som skal være oppfølging i etterkant av speed-daten. Vi opplevde faktisk at halvparten av de vi traff i dag hadde gledet seg til å høre mer om vårt konsept, og det er utrolig gøy å høre! Jeg må jo si at vi går ikke hjem herfra med noe mindre tro på at vi løser et problem i hverdagen til folk.

Han avslutter:

- Jeg synes at arrangementet her er veldig bra, og det er et gøy arrangement for oss som har jobbet i arrangementsbransjen i mange år, så dette er gull for oss. Det var profesjonelt og bra gjennomført.

- Vi får veldig god butikk ut av dette

Børge Hoem fra Sykkelguttane forteller at han er veldig glad i speed-datingen som konsept:

- Vi får veldig god butikk ut av det, og jeg kommer i kontakt med veldig mange hyggelige folk som trenger sykler. Det er ofte de ansatte som er interesserte i dette. Det letter jo hverdagen for mange, fordi de kan selge bil nummer to, forteller Hoem og legger til:

- Jeg har fått veldig mange møter, og jeg skal ringe og avtale tid og sted, og da er en i gang. Jeg har avtalt å ringe stort sett alle på listen jeg fikk!

Gjennom praten blir tilbudet aktuelt

Lotte Kjevik Bjerke fra Reklamestasjonen forteller:

- Jeg synes det er veldig bra løst! Vi fikk jo noen av de vi ønsket å prate med og andre ble vi satt sammen med. Plutselig, gjennom praten, dukker det opp det temaet vi leverer - skilt og dekor. Fra starten tenker de ikke nødvendigvis at det er noe de trenger, men så "jo, forresten...". Vi har uansett knyttet kontakter, og det er godt å ha et ansikt på folk.

Sindre Grimestad, også fra Reklamestasjonen, tilføyer:

- Jeg prøvde å kikke litt på hva vi konkret har nå. Vi har noe på gang med Global Onsite, og så skal vi mest sannsynlig gjøre noe mer for vår eksisterende kunde, Hotell Utsikten, som vi også fikk snakket med, forteller han.

- Det finnes andre måter å jobbe med kunder og leverandører på

Henrik Johannessen, fra Basol forteller:

- Speed-datingen har vært veldig innholdsrik og givende, for man sitter så ofte i sitt eget miljø og ser ikke alle mulighetene som er rundt seg. Det var derfor jeg meldte meg på - for selv om vi driver med varesalg så finnes det likevel veldig mange andre nye måter å jobbe med kunder og leverandører på.

- Jeg har fått kontakt både med bedrifter som er potensielle leverandører til oss, men også med spesielt ett selskap som ikke jeg var oppmerksom på. De kunne se ut til å trenge absolutt alt vi leverer. Dem har vi hatt kontakt med tidligere, men nå skal vi ta en ordentlig gjennomgang for å se på deres behov, og det blir derfor konkrete møter ut av dette, avslutter Johannessen.
facebook

Relaterte saker