Nytt ansikt i USUS
Som markeds- og mediaspesialist har hun hatt ansvar for å implementere Visit Norways overordnede strategi i det danske marked og styrke Visit Norways/Norges brand gjennom strategisk markedskommunikasjon, profileringskampanjer, PR & kommunikasjonsoppgaver, event og messedeltakelse, B2B aktiviteter og har vært en rådgiver og sparringspartner for norsk reiselivsnæring som har ønsket å satse i det danske marked.
Fra 2014-18 var hun internasjonal prosjektleder for Visit Norways internasjonale PR og pressearbeid på tvers av 10 markeder i tett samarbeide med norsk reiselivsnæring.Hun har 10 års erfaring fra incoming bransjen som Operations Manager og avdelingsleder i Tumlare Corporation med turproduksjon for internasjonale markeder, salg og utvikling av nye produkter og programmer.
Hvem er Mona og hva tenker hun om potensialet i regionen hun kommer tilbake til?
Mona er Kristiansandsjente og flyttet tilbake til hjembyen i sommer, har bosatt seg på Flekkerøya, og privat er hun glad i friluftsliv og skiturer og er en entusiastisk yogautøver med utdannelse som yogalærer.
Teamet i USUS har spurt Mona hvilke tanker hun har om Sørlandet og utviklingspotensiale:
- Sørlandet har en ubestridt posisjon som barnas reiselivsdestinasjon nr. 1 i det norske marked, men jeg tror at vår region har potensiale for å tiltrekke oss enda flere internasjonale gjester som ikke nødvendigvis reiser med barn og som også kan reise utenfor den travleste sommermåned.
- Sørlandet har opplevelser i verdensklasse, rikt kulturliv, en fantastisk skjærgård og kort avstand til fjell og uberørt natur. Og så er vi den regionen som ligger tettest på våre nærmarkeder – det er lett for en nederlender eller danske å reise hit, vi skal bare få de til å stoppe og gjerne bli litt lenger før de eventuelt fortsetter på sin Norgesferie, forteller Konuralp.