Ny innholdsprodusent i Schibsted
Han har tidligere jobbet som frilansjournalist i Fædrelandsvennen fra 2017 til 2019. Før dette var han frilanser i Nettavisen (2018) og journalist i Firdaposten (2016-2017)
Schibsted Brand Studio produserer og distribuerer innholdmarkedsføring i Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Fædrelandsvennen, Adresseavisen og E24. Hopen er ansatt for å ta hovedansvaret for å løfte satsingen i Fædrelandsvennen.
- I den stillingen forholder jeg meg til en rekke ulike kunder, deltar i kundemøter og produserer innhold. Selv om Fædrelandsvennen er mitt ansvar, vil jeg være med på å lage innholdsmarkedsføring på tvers i hele Schibsted-systemet, sier Hopen.
Han ser fram til å jobbe tett på kunder, noe han synes er både givende og spennende, og håper satsingen på stillingen hans vil gi et økonomisk løft for Fædrelandsvennen.
Hopen har en bachelor i journalistikk fra NLA Gimlekollen.