Medlemsnytt
Leder for salg, prosjekt og analyse Espen Husebø Daland er stolt over at Cecilie Figenschou har sagt ja til jobben og gleder seg til oppstart. Foto: Håvard Anthonsen @ Kommunikasjonshuset Fundament

Ny digital leder i Fundament

20.08.2019 | May Baagøe Broughton
Cecilie Figenschou (43) er ansatt for å bygge opp, og på sikt bli leder for, den digitale avdelingen i Fundament. 
artikkelen fortsetter under annonsen
Kunstsilo
- Jeg ønsker å være en sentral bidragsyter til at Fundament blir landets mest attraktive kommunikasjonshus gjennom å bygge opp den digitale avdelingen, sier Figenschou, som har spisskompetanse på digital forbrukeratferd, og

Etter 17 år i Oslo har Figenschou og familien valgt å flytte hjem til Kristiansand og ny jobb i Fundament. Her får hun ansvar for digitale strategier, implementering av strategier og operativ markedsføring.

- Det var ikke noen selvfølge at vi skulle flytte sørover, og det var ikke lett å flytte fra gode venner samt å si opp jobbene i Oslo. Men tiden ble plutselig moden, med to barn som vi ønsker en noe roligere hverdag for. Heldigvis har Kristiansand flotte mennesker og gode arbeidsplasser også, og livet blir veldig bra her. Vi føler det allerede, sier Figenschou. 

Fra fly til kommunikasjon


Figenschou kommer fra Widerøe hvor hun er ansatt som director marketing & branding fram til 2. september, og deretter går over til Fundament. Hun har lang fartstid med datadrevet markedsføring, og startet som internettansvarlig i DFDS Seaways i 2005. Siden har hun jobbet for flere merkevarer hvor hun har vært sentral i den digitale innovasjonen.

Hun gleder seg til å starte i Fundament.

- Jeg er vant til høyt tempo, og stiller høye krav til meg selv og til kolleger, og jeg har alltid sagt at jeg ikke leker butikk, sier Figenschou.



Fornøyd med ansettelsen


- Cecilie er en spennende kapasitet med gode forutsetninger for å lykkes med å nå våre mål for dette forretningsområdet. Den digitale satsingen vår økes ytterligere med ansettelsen, og det overordnede målet er å bygge opp landsdelens største, og råeste, digitale medieavdeling, sier Espen Daland, leder for salg, prosjekt og analyse hos Fundament. 

Det er, ifølge Daland, ikke en ny avdeling, men en økt satsing på et eksisterende forretningsområde. De ser et økende behov for disse tjenestene i markedet generelt, og tilpasser seg deretter.

Ser lyst på resten av 2019


- Resten av året ser bra ut for oss. Etter fjorårets fusjonering av samtlige datterselskap, gjennomførte vi nødvendige justeringer i vinter. Etter det har antall aktive prosjekter og ordrereserven vært stabilt god, forteller Daland.

Han sier videre at de  i senere tid har vunnet flere offentlige kontrakter, og at høsten og vinteren ser lovende ut.
facebook