Nortel inngår strategisk samarbeidsavtale med Mobit-kjeden
De forventede volumene fra samarbeidsavtalen, som har en varighet på tre år, sikrer en stor del av den planlagte veksten Nortel har kommunisert som sin ambisjon i SMB-segmentet. Nortel har et mål om kvartalsvis inntektsvekst i størrelsesorden 25 til 30 prosent, og en årlig vekst i området fra 240 til 250 prosent.
Siden oppstarten høsten 2019 har Nortel startet kontorer i Ålesund, Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger og Kristiansand med felt- og telefonsalg, samt digitalt salg via Nortel.no. Med Mobit får selskapet en fysisk og tyngre salgskanal med oppstart i løpet av første kvartal 2021.
- Kombinert med vår eksisterende organisasjon får vi et unikt salgsapparat med mange treffpunkter både for eksisterende og potensielle kunder, enten det er fysisk, telefonisk eller digitalt. I tillegg til at vi styrker oss betydelig på salg og distribusjon vil vi kunne betjene bedriftene på en enda bedre måte og nærmere der de faktisk befinner seg, sier Christian Pritchard.
Mobit kjeden ble etablert i 1995 under navnet Telering, og lanserte sin nye profil i januar 2019, blant annet for å synliggjøre at kjeden i dag leverer både IT og telekom løsninger til bedriftsmarkedet. Kjeden har 120 forhandlere og 670 ansatte fra nord til sør, og hadde en samlet omsetning over disk i 2020 på 2.2 milliarder norske kroner.
- Når vi nå kompletterer vår satsning med Nortel-produkter er vi rigget for ytterligere vekst. Nortel er en aktør som utfordrer på både pris og produkt, noe som gir oss et nytt og nødvendig kort å spille på i dagens marked. I likhet med oss har Nortel bygget seg en god posisjon og er klare for videre utvikling sammen med våre lokale forhandlere, sier Trond Voll, administrerende direktør i Mobit Norge.