Fra venstre: Runar Brøvig fra Næringsforenigen i Kristiansandsregionen, Olav Kristian Stokkenes fra Deloitte, Torbjørn Ravnaas fra CFL Norge, Camilla Eftevaag fra Hodejeger Åstveit, Lars Erik Harv fra Returkraft og Ole-Petter Sunde fra Næringsforeningen i Kristiansandsregionen.

Næringsforeningens strategiprosess skaper entusiasme hos medlemsbedriftene.

23.09.2016 | Ole-Petter Sunde
Denne uken samlet Næringsforeningen noen av de store medlemsbedriftene og hovedsamarbeidspartnere, til en gjennomgang av hvilken strategi Næringsforeningen bør velge for de neste årene.
artikkelen fortsetter under annonsen
Kunstsilo
- Vi skal nå ha en revisjon av foreningens mål, arbeidsområder og geografisk arbeidsområde.  Regionen vår er nå i en omfattende omstillingsfase og derfor er det også viktig for Næringsforeningen å tilpasse seg til endringer som skjer i regionen vår, sier Ole-Petter Sunde i Næringsforeningen.

- Vi har vært gjennom en periode der kommunesammenslåing har vært et viktig tema, den neste store og viktige politiske avklaring som skal gjøres er om våre to fylker i Agder skal slås sammen til et fylke, fortsetter Sunde.

- Nye næringsstrukturer og regionens utfordringer forøvrig gjør at Næringsforeningen må ligge i strategisk forkant av regionens utvikling, sier Anita S.  Dietrichson i Næringsforeningen.

- Noen av de innspill som nå er kommet fra våre medlemsbedrifter handler om oppgaver som foreningen bør prioritere i årene som kommer.  Flere peker på viktigheten av tett og godt samarbeid med våre læresteder, og i denne sammenheng spesielt vårt forhold til UiA, sier Sunde.

- Etter hvert som regionen kan endre seg i forhold til kommune- og fylkesgrenser er det også flere som mener det er viktig å vurdere på nytt hvilket geografisk nedslagsfelt som foreningen bør ha.  Skal Næringsforeningen innskrenke sitt område eller bør vi utvide vårt geografiske virkeområde?  At Næringsforeningen også må ha fokus på nye næringsetableringer er også et viktig innspill i vårt arbeid med ny strategi, avslutter Sunde.

Næringsforeningens nye strategi skal vi jobbe med utover høsten, og det er et håp om at den endelige strategien kan vedtas og implementeres i løpet av første halvår 2017.

Vi ønsker dine innspill på konkrete saker og på mer overordnede tema, samt direkte innspill på følgende tre spørsmål:

1.Hvilke utfordringer står regionen ovenfor?

2.Hva bør Næringsforeningens geografiske nedslagsfelt være?

3.Hva bør hovedoppgavene til Næringsforeningen være i fremtiden?

[contact-form-7 id="6748" title="strategi_noGeo"]

 
facebook