Mottar 250 000 fra Norsk Kulturråd
- Det er første gang Kreativt Norge tildeler Kulturnæringsmidler og vi har fått tildeling i første runde, sier en lykkelig Sonia Loinsworth, daglig leder for Barnas Musikkteater.
- Det har vært mange søknader og stor konkurranse. Vi er en av fem kulturbedrifter på Sørlandet som har fått midler, så dette er en stor anerkjennelse av arbeidet vi gjør for å bygge barns kreative kompetanse på landsbasis, fortsetter Loinsworth.
Loinsworth forteller at midlene er øremerket profesjonalisering av produsent-leddet gjennom opplæring, trening og online markedsføring; samt noen strategier de ikke avslører enda.
- Vi har måttet tenke ut av boksen for å kunne gjennomføre dette neste løftet, og har i stor grad latt oss inspirere av "Blue Ocean Strategy". Nå er grunnfinansieringen på plass, og vi satser mot å nå 60 000 norske barn per år med forestillinger og konserter av høy kunstnerisk kvalitet, avslutter Loinsworth.