Nytt om navn

Moment Analyse vokser

16.09.2019 | May Baagøe Broughton
Thomas Aamodt (31) er ansatt som markedsanalytiker i Moment Analyse.
Aamodt kommer fra en stilling som allmennlærer i grunnskolen. Fremover skal han jobbe sammen med Christian Dversnes. I tillegg til allmennlærerutdanning, har Aamodt en mastergrad i samfunnskommunikasjon fra Universitetet i Agder. Han skrev masteroppgave i samarbeid med Meteorologisk institutt.

Selv om han nå skifter yrke, tror han den pedagogiske bakgrunnen vil være verdifull i hans videre arbeid for Moment Analyse.

- Det er utfordrende og spennende å bytte bransje. Jeg tar med meg fagligheten og grundigheten fra læreryrket, og bygger videre på dette i den nye jobben, sier han.

Aamodt startet i jobben 1 august, og har allerede rukket å samarbeide med store aktører som Palmesus, EL-PROFFEN og Mizuno.

- Min oppgave blir å skreddersy markedsundersøkelser for nye og eksisterende kunder. Jeg kommer også til å ha et hovedansvar for å hente ut informasjon fra undersøkelser, og presentere og visualisere resultatene på en pedagogisk måte, sier Aamodt.

Daglig leder i Moment Analyse, Christian Dversnes, er veldig tilfreds med at Aamodt ønsket å tiltre stillingen som markedsanalytiker.

- Oppdragsmengden er god, og selskapet trenger påfyll av Thomas sin evne til å visualisere og tenke analytisk for å realisere de mål vi har satt for selskapet, sier han i en kommentar.
facebook

Relaterte saker