Lanserer bassgitareffekter for det internasjonale markedet
Etter å ha solgt hovedsaklig for det norske markedet i en årrekke, er nå en ny serie produkter lansert for det internasjonale markedet på NAMM-messen i Los Angeles, med støtte fra Innovasjon Norge.
- Modellene har navn som Grombass, Grompressor, TurboTore, Tremolando og Funky Fellow, utdyper Mjanger.
Grombass er den pedalen som til nå har vært OnkartGromt sin bestselger, men på messen i Los Angeles var det én av modellene som fikk større oppmerksomhet, Grompressor.
Mjanger forteller at det kanskje ikke uten grunn.
- Effekten av en kompressor kan være vanskelig å gjenkjenne, men på Grompressor kan effekten også sees på skjermen. På de nyeste digitale modellene er det et visuelt element med små skjermer eller LED-indikatorer der justeringene på de ulike funksjonene og knappene kan sees, forteller Mjanger.
På messen i Los Angeles ble det lagt inn flere seriøse henvendelser fra viktige og store distributører fra blant annet Japan og USA.
Mjanger, er takknemlig for at effektpedalene er så godt tatt imot.
- Det har vært årevis med planlegging og bygging av firmaet, og verden er nå virkelig innenfor rekkevidde. Med kunder som The Strokes, BigBang og Karpe Diem, vet vi at produktene holder mål. Nå er det resten igjen, forteller Mjanger.
Mjanger er elektronikk ingeniør og har en mastergrad i instrumentering og målevitenskap, og har med den utdannelsen grunnlaget for en solid oversikt over produktene fra start til slutt.