Medlemsnytt
Fra venstre Hilde-Kristin Norddal, Margit Unander, Kamilla Krane og Håvard Bjorå er noen av foredragsholdere på E-handelskonferansen.

Foredragsholdere til E-handelskonferansen er klare

15.01.2018 | May Baagøe Broughton
E-handelen i Norge vokser kraftig og passerte 100 milliarder kroner i 2017. Mange nettbutikker startes opp i Norden hvert år, og internasjonale merkevarer begynner å få øynene opp for det attraktive nordiske e-handelsmarkedet.
artikkelen fortsetter under annonsen
Kunstsilo
1. Februar arrangeres  E-handelskonferansen i regi av Egde Consulting og DNB, i samarbeid med Næringsforeningen i Kristiansandsregionen og Bølgen & Moi.

Temaet for årets E-handelskonferansen er; Multikanalstrategi - løsningen på nye forbrukervaner og konkurransevilkår?

- Veksten i e-handel gjør at konkurransebildet innen varehandelen endres fra å være en lokal og nasjonal konkurransearena til i mye større grad å bli en global konkurransearena, sier leder for digitale løsninger hos Egde Consulting, Frode Ugland.

Han mener at grensen mellom netthandel og fysisk handel blir stadig mer utydelige.

- Vi ser hvordan forbrukere i større grad tester produktet i butikk for så å kjøpe på nett, eller sjekker på nett før de handler i butikk. Den kraftige veksten i netthandelen betyr at bedriftene blir nødt til å omstille seg, understreker Ugland.

- Norske virksomheter står nå overfor vanskelige veivalg om hvordan man skal kombinere de tradisjonelle salgs- og distribusjonskanalene med ulike former for e-handel og digitale kanaler, fortsetter Ugland.

De har valgt å invitere inn flere bedrifter som er kommet langt i den digitale utviklingen. Komplett.no, Vipps, BliVakker.no, Virke, LOS, Cushman & Wakefield og Nordnet vil fortelle mer om temaet.

Her er mer informasjon om emnene foredragsholdere skal snakke om;

Vipps - om å kjøre hurtigtog mens skinnene legges

Hilde Kristin Nordal er direktør for bankdistribusjonen i Vipps og har også lang fartstid fra annonsesiden i Schibsted konsernet. 2017 har vært preget av å bygge et enda sterkere Vipps med flere banker på eier- og distributørsiden. I 2018 raser hurtigtoget Vipps videre og posisjonen rundt hverdagsbetaling bygges i rekordfart med e handel på topp prioritet for å vinne brukernes gunst i en sterk brukerdrevet kamp mot store nordiske og internasjonale aktører.

LOS - Slik lykkes LOS i den digitale transformasjonen

Margit Unander er Administrerende direktør i LOS AS. Hun har Master of Management fra BI. 15 års erfaring fra lederstillinger innen retail, e-handel og energi. Hun har jobbet både i Norge og internasjonalt med strategi og forretningsutvikling, endringsprosesser og digitalisering. Margit brenner for kundetilfredshet og økt fokus på digital kundeopplevelse i en tradisjonell bransje og vil fortelle om hva LOS gjør for å lykkes i den digitale transformasjonen som bidrar til bedre kundeopplevelser.

Komplett.no - Digital handel - (nesten) uten en hånd

Kamilla Krane har vært Salgssjef i Komplett Bedrift siden 2014. Komplett er en ledende aktør innen webteknologi og utvikling og er gjerne først ute med det nyeste. Kamilla har vært prosjekteier for utviklingsprosjektet av fullstendig elektronisk handelsformat og punch-out som pågikk fra 2015-2017. Hun gleder seg til å komme å fortelle hva dette er, samt dele alle fordelene dette gir både kunder og leverandører. Komplett bedrift er en av 18 butikker i Komplett Group, og er en av Norges ledende forhandlere av IKT-utstyr til norske virksomheter.

Cushman & Wakefield - Trendspotting – fysisk handels rolle i multikanalstrategi

Håvard Bjprå har ledet analysearbeidet for Cushman & Wakefield i Norden siden sommeren 2016. Håvard er synlig i bransjefora og finanspressen og har markert seg som en sterk stemme innenfor trendspotting og omverdensanalyse i næringseiendomsbransjen. Før Cushman og Wakefield har Håvard lang fartstid fra MSCI (Morgan Stanley Capital International) både i London og Stockholm.

BliVakker/Brandsdal Group - Vår digitale hverdag ; ALT testes og måles

Lene Johansen har vært en del av ledergruppen til Brandsdal Group i over 10 år. Har de siste årene jobbet som Salgs og markedsdirektør for en stor gruppe med internasjonale digitale markedsførere som alle jobber ut fra våre lokaler på Sørlandet. Har med Blivakker.no vært med å vinne prisene Folkets Nettfavoritt i 2015, 2016 og 2017, i tillegg ble vi kåret til Årets E-handler 2016. Årets Nettbutikk innen skjønnhet fra Prisjakt 2016 og 2017, samt Årets Nettbutikk 2017 kåret av Prisjakt.

Nordnet Bank AB - Engaging with customers across digital interfaces

Anders Skar er Landssjef for Nordnet i Norge. Han er utdannet Siviløkonom men har et hjerte for teknologi. I hele sitt liv har han jobbet innen bank- og finansbransjen. Først som konsulent i Accenture og de siste ti-tolv årene i Nordnet. Anders elsker å utfordre status quo, samt brenner for å gjøre sparing og investering enklere, billigere, mer tilgjengelig, og ikke minst morsommere for mannen i gata.

Virke - Kappløpet mot teknologigantene

Som direktør i Virke Handel er det få som har bedre innsikt i hvordan handel påvirkes av økonomi, politikk og internasjonale markeder enn Harald J. Andersen. Han vil snakke om de siste handelstrendene og hvordan norsk handel vil endres når teknologigiganter som Amazon og Alibaba får innpass på store deler av markedet. Han deler også noen spådommer om hvordan norsk handel vil se ut i 2030.

[caption id="attachment_11520" align="alignnone" width="623"] Tre av foredragsholderne under årets E-handelskonferanse.[/caption]

 
facebook

Relaterte saker