Medlemsnytt
Salgs- og markedssjef Kari Anne Røysland, Gründer Jan Petter Hanaas og produktsjef Bernhard Roland gleder seg over at CarShine har 20 år i bilpleiebransjen.

Feirer 20 år i bilpleiebransjen

27.09.2016 | May Baagøe Broughton
Siden 1996 har bilpleiebransjen utviklet seg betraktelig. Jan Petter Hannaas og Carshine AS har til gangs klart å henge med i tiden.
artikkelen fortsetter under annonsen
Kunstsilo
For 20 år siden startet Jan Petter Hannaas sitt eget bilpleiefirma.  Nytenking og innovasjon har alltid vært fokus i bedriften, og Hannaas var en av de første som fikk på plass hjemmeside og brukte denne aktivt markedsføringen. I 2002  ble også bedriften miljøfyrtårnsertifisert, som den første bilpleiebedrift i Norge.

- Samtidig ble det laget en strategi for firmaet som spesifiserte ren bilpleie med hensyn til miljøet, kvalitet og kompetanse, og utmerket kundeservice, forteller Hannaas.

- Jeg utviklet også et eget datasystem for å gjøre produksjonen mest mulig effektiv. Her blir alle jobber registrert, hvilken ansatt som gjør jobben og hvor lang tid det tar. Dette datasystemet er fortsatt i bruk og videreutvikles hele tiden. Det er også solgt videre til andre bedrifter, fortsetter Hannaas.

Gir stafettpinnen videre

Etter 20 års fartstid i CarShine, og enda lenger i bilpleiefaget, trekker Hannaas seg sakte, men sikkert litt tilbake, og lar den yngre garde styre firmaet videre. Ledelsen i dag består av produksjonssjef Bernhard Roland, salgs- og markedssjef Kari Anne Røysland og styreleder Terje With Andersen.

- De har ulik kompetanse på hvert sitt fagfelt, og er et meget godt og kompetent team som skal føre bedriften videre, sier han.

Bernhard Roland har hatt fast jobb i firmaet siden han var 23 år, men startet i sommerjobb der mye tidligere. Læringskurven har vært bratt, og han har måttet takle mange utfordringer. Det å ha personalansvar for en gjeng hardtarbeidende bilpleiere med ulike bakgrunn, har heller ikke vært problemfritt, men Roland trives godt i jobben.

- Jeg har fokusert på mangfold og har i tillegg til nordmenn også polakker og palestinere i arbeid. De har en høy arbeidsmoral, jobber hardt og er nøye. Jeg legger også til rette for gratis norskopplæring hver lørdag, forteller han.

Sosial trivsel

Det er viktig for Roland at alle trives og inkluderes sosialt. Noe han tror er et suksesskriterium.

-   I tillegg til faste arrangementer som sommerfest og julebord, tar jeg med staben på curling, bowling og middag en gang i blant. Det jobber tre teamledere under meg som har fått egne ansvarsområder. De har ansvar på sine skift, og tar imot kunder etter vanlig arbeidstid. Jeg tror de vokser og blir motivert av å bli gitt det ansvaret, mener Roland.

I løpet av de 20 årene har det vært oppturer og nedturer, men framtiden ser lys ut. I 2015 omsatte CarShine for rundt 10 millioner. I følge salgs- og markedssjef Kari Anne Røysland vil de runde en omsetning på 12 millioner i 2016 og de satser på god vekst i årene framover.

- Vi er blitt mer effektive, har gode hjelpemidler, ansatte får god opplæring og vi leverer kvalitet. Det tror vi er årsaken til at vi er der vi er idag, poengterer Røyland.

CarShine vil markere 20-årsjubileet med en jubileumsfest 22.oktober.

- Ved å tilby grillmat, kake og spennende aktiviteter for hele familien ønsker vi å vise hvor mye vi setter pris på kundene våre, og i tillegg ønsker vi å gjøre nye kunder kjent med bedriften. Vi håper å se så mange som mulig på jubileumsfesten, og kan love at CarShine legger opp til en morsom og lærerik dag for hele familien, avslutter Røysland.

Fakta:

  • 20-årsjubileum nå i 2016

  • Omsetning i 2015 på 10.5 millioner kroner

  • 17 ansatte

facebook

Relaterte saker