Medlemsnytt
Senterleder Fredrik Hodne (t.h) overrekker blomster til en glad Reidar Fredriksen, under nyåpningen i Matkjelleren.

Et godt 2019 for Lillemarkens

17.01.2020 | May Baagøe Broughton
Fokus på konsepter har gitt gode resultater for Lillemarkens. Matkjelleren har bidratt godt til de positive tallene.
artikkelen fortsetter under annonsen
Kunstsilo
- Matkjelleren er skapt i hjertet av byen, innerst i Lillemarkens. Intensjonen var å skape et kult og sosialt miljø for en kjapp lunsj, gode råvarer, kvalitetsprodukter og internasjonale smaker. Og det føler jeg vi har fått til, sier senterleder, Fredrik Hodne.

[caption id="attachment_17535" align="alignleft" width="199"] Matkjelleren har ulike mattilbud i Lillemarkens. Foto: Håvard Anthonsen/Fundament.[/caption]

Matkjelleren består av lunsjsteder og råvarebutikker, og Hodne ser at det blir flittig brukt både i helgene og i ukedagene.

- Virksomhetene i Matkjelleren har alle en flott omsetningsøkning for 2019. Vi gleder oss til fortsettelsen, sier Hodne.

Han kan også røpe at det er flere aktører på vei inn.

Eneste lekebutikk i byen


Innerst i Lillemarkens ligger Lekia, som er den eneste rene lekebutikken i Kvadraturen. Til tross for flere konkurser i byen, har denne butikken ifølge Hodne klart å holde stand, og har hatt en formidabel salgsøkning i 2019.

- Irene & co yter super service og tilbyr et bredt utvalg. Dette er virkelig blitt en nisjebutikk for leker, påpeker Hodne.

Nye konsepter i 2020


Et mangfold i butikkmiksen er ifølge Hodne veldig viktig for Lillemarkens.

De er ikke glad for å miste butikker eller konsepter, men bransjer er i endringer og noen endringer på nasjonalt nivå kan man ikke påvirke. Av den grunn jobber de med tre nye konsepter som de håper å kunne presentere i løpet av 2020.

- Nye butikker i et kjøpesenter skaper interesse og nysgjerrighet blant de besøkende, sier Hodne.

I løpet av 2019 var nærmere 1,5 millioner mennesker innom Lillemarkens.
facebook

Relaterte saker