Medlemsnytt
Fra venstre:
Petter Larsen (selger), Lise Berntsen (digital markedsfører), Morten Torjussen (filmskaper), Anne Olava Repstad Jensen (AD), Martin Levin (digital markedsfører) og Dennis Domazet (digital markedsfører).

Digital storsatsing hos 07 Media

02.03.2017 | May Baagøe Broughton
07 Media på Lund ruster opp og har styrket staben med seks nye ansatte. De skal i hovedsak jobbe med effektivisere kundenes digitale markedsføring.
- Stadig større deler av markedsbudsjettene flyttes over i digitale kanaler. Muligheten for å måle effekt og ROI (return of investment) på markedsaktiviteter har aldri vært større, og kravet til markedssjefene om å bevise effekt vil sannsynligvis bare bli større fremover, påpeker daglig leder i 07 Media, Randi Granvold.

- Vi har nå tatt steget helt ut og etablert en avdeling som bare skal jobbe med å gi maksimal effekt av våre kunders digitale tilstedeværelse, understreker hun videre.

Granvold  forteller at det nye teamet, som har Google Partner-status innen et par uker, består av digitale markedsførere, analytikere, en filmfotograf og en AD. Sammen med kunden vil det nye teamet både teste ulike markedstilnærminger og måle hvilke kanaler og budskap som gir mest for pengene.

- Vi merker at kundene våre søker den kompetansen vi nå tilbyr, og vi får tommel opp fra alle. Gjennom å drive kontinuerlig analyse og overvåking av markedsføringen for våre kunder bygger vi opp en enorm kunnskapsbase på tvers av bransjer og målgrupper. Dette skal selvsagt kundene våre nyte godt av, sier Granvold.

07 Media er Sørlandets største kommunikasjonshus, og del av 07 Media konsernet.  Selskapet leverer tjenester fra strategisk rådgiving til ferdige virkemidler innenfor trykk, skilt, dekor, messe og nettsider. En stadig større del av produksjonen digitaliseres, og det er et ønske for selskapet å bruke den nye kompetansen på huset til å måle effekt også av analog markedsføring.

- Det nye teamet skal på sikt betjene hele kundesegmentet i 07 Media konsernet, understreker Granvold.

- Som kunder og forbrukere forholder vi oss fremdeles i stor grad til trykksaker. Vår ambisjon er å kunne gi kunden faktisk informasjon om hvordan summen av kanalene spiller inn for å oppnå målsetningene. Det er når vi evner å skreddersy pakken av digital og analog påvirkning mot enkeltkunder at det virkelig begynner å bli moro, avslutter hun.
facebook

Relaterte saker