Aptum og Webcode fusjonerer
– For Aptum betyr fusjonen at vi kan tilby et bredere spekter av digitale produkter og tjenester i tillegg til vår kjernevirksomhet innen reklame, design og kommunikasjonsrådgivning, sier partner Terje Lund.
- Med Webcode på laget blir vi Google Partner, som er et kvalitetsstempel innen digital markedsføring. I tillegg besitter dette spissede digitalmiljøet også annen relevant kompetanse som våre kunder utvilsomt vil dra nytte av, konstaterer Lund.
Terje Lund og Per Kristofer Wahlstedt fra Aptum deler aksjene med Eirik Leirgulen og Jørgen Hestås fra Webcode. Selskapet tar Aptum-navnet, men beholder de respektive selskapenes etablerte kontorer i Kristiansand og Mandal.
– Aptum tilfører oss kompetanse innen reklame, design og kommunikasjonsstrategi, og etter å ha jobbet sammen på et par kundeprosjekter ble det tydelig for begge parter at vi er en veldig god match både faglig og når det gjelder ambisjonsnivå, forteller Eirik Leirgulen.
– Våre produkter og tjenester utfyller hverandre, i tillegg deler vi en kompromissløs holdning til kvalitet. Målet er å rendyrke nettopp dette kvalitetsfokuset, slik at det på sikt blir vårt fremste konkurransefortrinn, sier Webcode-gründeren.
Fakta:
Aptum ble etablert i 1974 under navnet Jan Andersen Reklamebyrå, og er i dag et markant kommunikasjonsmiljø med 23 medarbeidere og store nasjonale og regionale kunder. Webcode ble lansert i Mandal i 2015, består av 11 ansatte, og er et av svært få rendyrkede digitalbyråer på Sørlandet.