Medlemsnytt
Fra venstre: Bente Bjoraa – Konsulent, Lars-Eivind Bjørtvedt – Utvikler, Kristin Hvideberg Tobiassen – Leder markedsavdelingen, Trond Homme – Økonomiansvarlig, Yngve Aasen Davidsen – Daglig Leder, Inger Marie Pedersen – Digital markedsfører, Øyvind Akselsen – Konsulent, Rune Solhøi – Utvikler og Tor Eirik Fjelde - Kundeansvarlig

Utfordrer bedrifter i Kristiansand

17.11.2022
ProFundo ønsker å oppfordre bedrifter og samarbeidspartnere i Kristiansand til å ta del i den internasjonale dagen "Giving Tuesday"
artikkelen fortsetter under annonsen
Kunstsilo
I forbindelse med dette har de utfordret flere bedrifter i Kristiansand til å gjøre en god handling for andre.

- Vi ønsker at denne dagen skal fokusere på det motsatte av forbruk og shopping, noe som denne årstiden bærer preg av. Tanken er at Giving Tuesday skal være det motsatte av dette. Arrangementet er en del av en større bevegelse i Norge og verden. Generøsitet og giverglede smitter. Vi ønsker å inspirer andre til å dele og synliggjøre engasjementet sitt i sosiale medier, Sier Inger Marie Pedersen i ProFundo.
 
Hva er GivingTuesday?

Pedersen forklarer at GivingTuesday er en folkebevegelse som setter giverglede og engasjement for andre i fokus. Det hele startet med en enkel ide; en dag der man oppfordrer folk til å gjøre en god handling. Alle som vil kan delta – privatpersoner, bedrifter eller organisasjoner. Konseptet er enkelt: gi en gave eller av din tid, og å oppmuntre andre til å gjøre det samme.

- Sammen skal vi gjøre verden til et bedre sted. I forbindelse med denne dagen kan man inngå samarbeid med andre bedrifter eller organisasjoner, gi eller gjøre noe bra for noen andre. Det som er gøy, er at det kan synliggjøres i sosiale kanaler og medier og smitte andre til å gjøre det samme. 

- Dette arrangementet er en del av en større bevegelse i Norge og verden. Bruk gjerne hashtag #GivingTuesdayKristiansand og #GivingTuesdayNorge samt å tagge en annen bedrift som du ønsker å utfordre til å gjøre noe godt for noen andre, er tips fra Pedersen.
 

Ingen krav om påmelding

Man trenger ikke melde seg på for å bli med på dette. ProFundo utfordrer bedrifter i Kristiansand til å henge seg på konseptet, og oppfordrer til å klekke ut en ide om hva man kan gi, enten av sin tid, en tjeneste eller gave til en organisasjon, og utfordre andre bedrifter videre i en post på LinkedIn og/eller Facebook. (det kan være lurt å avtale på forhånd med dem man skal tagge). Men om noen ønsker å melde deg på konseptet i Norge, finnes det mer informasjon her: https://givingtuesday.no/hvordan-delta/bedrifter/.
 
Her er noen eksempler på hva man kan gi:
  • Gratis rådgivning
  • Gave til en veldedig organisasjon
  • Tid til frivillig arbeid
  • En tjeneste eller et produkt
  • Kake til de ansatte/en kollega
  • Gjøre noe hyggelig/en tjeneste for en kollega/en venn

Pedersen forteller at Kristiansandsområdet har mange organisasjoner som kan trenge både støtte og hjelp til arbeidet sitt. Hun trekker fram som Strømmestiftelsen, Blåkors, Stine Sofies Stiftelse og Kirkens Bymisjon.

 

Hvem er ProFundo?

ProFundo er en engasjert og aktiv CRM leverandør for organisasjonssektoren, med et skybasert CRM utviklet på huset. De tilbyr også integrasjoner og tilkoblede webtjenester innenfor fundraising, medlemshåndtering, kommunikasjon, abonnement, arrangement og salg. ProFundo tilbyr også kurs og seminarer, og har et eget kreativt miljø som kan hjelpe kundene til å ta ut potensialet i markedet. Kombinasjonen av produkter og tjenester gjør at organisasjonene som er kunder hos ProFundo blir mindre sårbare. Dette gir rom for større fokus på egen kjernevirksomhet. 
facebook