Troppet opp som "flypersonell" på Kjevik
- Vi ville gjøre noe i «Phonero-ånd» for å markere det hele og takke for tilliten. Kundene våre trekker spesielt frem den gode servicen og de effektive løsningene vi leverer. Derfor lot vi oss inspirere av 50-tallets servicekultur og dro dette med oss inn i 2024, sier Emilie Kallhovd, marketing manager i Phonero.
"Phonero Airlines"
For å visualisere service-kulturen, møtte Phonero opp en mandag morgen på Kjevik. Med slagordet "God service går aldri ut på dato" og med paralleller mellom "Business Class" og "Business Calls" ønsket de å formidle budskapet om at kundene deres får «førsteklasses service og løsninger».
- Aksell har bistått oss med kreativt konsept og produksjon av rekvisitter. De har vært helt fantastiske og vi har utarbeidet og fullført alt dette på bare noen få uker. Lufthavnsjef, Arne Johan Johnsen, har også virkelig tilrettelagt for oss, i tillegg til å sørge for at dette skulle bli en god opplevelse for alle de reisende, forteller Kallhovd.
Oppmøte 04:50
I tillegg til litt ekstern hjelp har også de Phonero-ansatte bidratt i stor grad. Hele 17 ansatte møtte opp på flyplassen kl. 04:50 - alle iført røde dresser og flyvertinneuniformer.
- Det var blant annet rød løper, giveaways, hjemmelaget energibar fra sølvfat, kaffe fra "bensinpumpe" og ferske aviser - selvfølgelig rullet og knyttet med rødt silkebånd. Litt som å reise tilbake i tid, men med en moderne vri. Tilbakemeldingene i etterkant har vært kjempemange og fine - og det var veldig gøy å vise service og det vi brenner for i et litt annet format, avslutter Kallhovd.